با آزمون GRE و کاربرد آن آشنا شوید

۲۱ بازديد
مقدمه ای جامع بر آزمون GRE و انواع آن

اگر تا به حال برای یک دانشگاه خارجی درخواست داده باشید و در مورد الزامات آن تحقیق کرده باشید، احتمالاً نام GRE را شنیده اید. این تست یکی دیگر از تست های معتبر است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. GRE به افراد کمک می کند تا مهارت های استدلالی و تحلیلی خود را آزمایش کنند و گواهینامه مناسب برای آن را دریافت کنند. برای کسانی که می خواهند در آزمون یا بورس تحصیلی شرکت کنند بسیار مفید خواهد بود.

در این مقاله آکادمی اپل در پاسخ به این سوال که آزمون GRE چیست، تمامی شرایط و قوانین لازم برای شرکت در این آزمون را نیز معرفی می کنیم.

ن آشنا شوید

آزمون GRE مخفف Graduate Record Exams است و به عنوان یکی از محبوب ترین آزمون ها در جهان شناخته می شود. افرادی به خصوص دانش آموزانی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند به این آزمون نیاز خواهند داشت.

این آزمون توسط سرویس تست آموزشی یا ETS برگزار می شود که برای سنجش آمادگی عمومی دانش آموزان طراحی شده است. GRE انواع مختلفی دارد و دانش فنی مرتبط با موضوعات مختلف را آزمایش می کند.

یکی از دلایل اصلی اهمیت آزمون GRE این است که بسیاری از دانشگاه های دنیا از دانشجویان می خواهند که نتایج این آزمون را بپذیرند. GRE در بسیاری از دانشگاه‌های کانادا و ایالات متحده محبوب است و دانشجویانی که برای برخی از رشته‌ها درخواست می‌کنند باید آزمون GRE را برای پذیرش در آن دانشگاه‌ها قبول کنند.

آزمون GRE هوم ادیشن نیز فرصتی ایده آل برای جبران افرادی است که سوابق تحصیلی خوبی ندارند و در دوره های قبلی معدل پایینی کسب کرده اند. این افراد می توانند با گرفتن GRE و کسب نمره خوب شانس پذیرش در دانشگاه های مورد نظر خود را افزایش دهند.

آشنایی با انواع آزمون GRE

همانطور که قبلا ذکر شد، آزمون های GRE انواع مختلفی دارند، دو نوع اصلی، عمومی و موضوعی وجود دارد. آزمون‌های موضوعی GRE، آزمون‌های مبتنی بر محتوا هستند که توانایی فرد را در یک رشته تحصیلی خاص، مانند زیست‌شناسی یا روان‌شناسی ارزیابی می‌کنند. به عنوان مثال، یک دانشجوی فارغ التحصیل می تواند در این آزمون شرکت کند تا توانایی خود را در سطح کالج نشان دهد.

رشته هایی مانند علوم کامپیوتر یا اقتصاد جایی که توانایی عددی مهم است آزمون GRE ممکن است مورد نیاز باشد. با نشان دادن تخصص در یک زمینه خاص

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

حوزه های آزمون GRE که دانش آموزان می توانند در آن شرکت کنند عبارتند از:

علوم زیستی

داریم؛

ادبیات انگلیسی؛

ریاضیات;

هیکل؛

روانشناسی؛

آشنایی با بخش های مختلف آزمون GRE

برای آشنایی بیشتر با این آزمون و درک بهتر آزمون GRE، بهتر است قسمت های مختلف آن را معرفی کنیم. آزمون GRE شامل 3 بخش است که هر بخش بر روی اندازه گیری یک بخش خاص تمرکز دارد. این بخش ها عبارتند از:

نوشتن تحلیلی؛

استدلال کمی؛

مهارت های تفکر کلامی.

در زیر به بررسی هر یک از این بخش ها به صورت جداگانه می پردازیم:

بخش نگارش تحلیلی

توانایی برقراری ارتباط مختصر و مؤثر ایده‌های پیچیده، ارزیابی ادعاها و شواهد، پشتیبانی از ایده‌ها با استدلال منطقی و مثال‌های مرتبط، و استفاده از انگلیسی برای پشتیبانی از استدلال‌ها را ارزیابی می‌کند. این بخش دو سوال دارد که هر کدام 30 دقیقه است.

گروه استدلال ریاضی

این بخش به دو بخش تقسیم می شود که هر کدام دارای 20 سوال است. زمان کلی برای پاسخگویی به این سوالات 35 دقیقه است. در بخش دوم، توانایی حل مسائل، مقایسه و تفسیر داده ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بخش مهارت های کلامی

دو بخش وجود دارد که هر کدام 20 سوال دارد. زمان پاسخگویی 30 دقیقه است. این بخش از آزمون توانایی شما در تجزیه و تحلیل جملات، نوشتن متن و درک ایده های اصلی را ارزیابی می کند. و واژگان در محتوا

تفاوت بین GRE و IELTS، TOEFL و GMAT

هنگامی که افراد متوجه می شوند آزمون GRE چیست، یکی از سوالات اصلی آنها این است که چه تفاوتی با سایر آزمون های زبان انگلیسی دارد. تفاوت بین این تست ها را بدانید بهتر است ویژگی های هر آزمون را بررسی کنید:

آزمون آیلتس و تافل: آزمون آیلتس مهارت های انگلیسی افراد را از طریق بخش های شنیداری، رایتینگ، ریدینگ و گفتاری ارزیابی می کند. آزمون تافل همین کار را می کند: اما تنها تفاوت این دو آزمون این است که آزمون تافل بیشتر برای دانشگاه های آمریکا استفاده می شود.

آزمون GMAT: برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های مدیریت، MBA یا حسابداری و ... را دارند. در واقع، اجزای این آزمون بسیار شبیه به آزمون GRE است.

با توجه به تفسیر هر یک از این آزمون ها، تفاوت آنها با آزمون GRE مشخص می شود همانطور که متوجه شدید این آزمون تنها برای بررسی سطح زبان افراد نیست، بلکه می تواند جایگزین آزمون آیلتس یا تافل شود. با وجود شباهت های آن به GMAT، GRE موضوعات بیشتری را پوشش می دهد این دو آزمون از نظر هزینه آزمون، مدت زمان، ساختار آزمون، سیستم نمره دهی و غیره با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع آزمون های GRE را بشناسید

همانطور که قبلا ذکر شد، آزمون GRE انواع مختلفی دارد که شامل دو نوع اصلی General و Subject می شود. آزمون‌های موضوعی GRE، آزمون‌های مبتنی بر محتوا هستند که تسلط فرد را در یک حوزه خاص از تحصیل، مانند زیست‌شناسی یا روان‌شناسی ارزیابی می‌کنند. برای مثال، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ممکن است در این آزمون شرکت کنند تا مهارت های کمی خود را به دانشگاه نشان دهند.

رشته هایی مانند علوم کامپیوتر یا اقتصاد، که در آن مهارت عددی ضروری است، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ریاضی GRE داشته باشند. این آزمون های موضوعی به دانش آموزان کمک می کند تا با نشان دادن مهارت خود در زمینه های خاص از سایر متقاضیان متمایز شوند.

رشته های آزمون GRE چیست؟

حوزه های آزمون GRE که دانش آموزان می توانند در آنها شرکت کنند عبارتند از:

زیست شناسی;

شیمی؛

ادبیات انگلیسی;

ریاضیات;

فیزیک؛

روانشناسی؛

بخش های مختلف آزمون GRE را درک کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون و درک بهتر آزمون GRE، بهتر است بخش های مختلف آن را شناسایی کنید. آزمون GRE شامل 3 بخش است که هر بخش بر روی نمره خاصی تمرکز دارد. این بخش ها عبارتند از:

نگارش تحلیلی.

نتیجه گیری کمی

مهارت های استدلال کلامی؛

در زیر هر یک از این مولفه ها را جداگانه بررسی می کنیم:

بخش نگارش تحلیلی

توانایی انتقال ایده‌های پیچیده به طور مختصر و مؤثر، ارزیابی ادعاها و شواهد، پشتیبانی از ایده‌ها با استدلال منطقی و مثال‌های مرتبط، و استفاده از انگلیسی برای پشتیبانی از استدلال‌ها را ارزیابی می‌کند. این بخش دارای دو سوال 30 دقیقه ای است.

بخش استدلال ریاضی

به دو بخش تقسیم شده است که هر بخش شامل 20 سوال می باشد. کل زمان پاسخگویی به این سوالات 35 دقیقه است. یکی از این واحدها به بررسی مفاهیم پایه ریاضی در جبر و هندسه با تاکید بر مهارت های حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها می پردازد. بخش دوم توانایی حل مسائل، مقایسه و تفسیر داده ها را بررسی می کند.

بخش مهارت های کلامی

شامل دو بخش با 20 سوال است که زمان پاسخگویی 30 دقیقه می باشد. این بخش از آزمون توانایی تجزیه و تحلیل جملات، نوشتن متن و درک مفاهیم کلیدی و واژگان یک متن را ارزیابی می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.