تنظيم آي پي اختصاصي بر روي سرور ويندوزي

۶۱۴ بازديد

 

آي پي اختصاصي يا استاتيك به آي پي مي‌گويند كه بتوان به صورت دستي به يك دستگاه اختصاص داد، دليل آنكه به آن استاتيك مي‌گويند آن است كه تغيير ناپذير است.

هر دستگاهي مثل گوشي همراه، لپ تاپ، تبلت و ... كه در آن بتوان از آي پي استفاده كرد، مي‌توان آن را به طريقي پيكربندي كرد كه از آي پي اختصاصي استفاده كنند.

براي آنكه آي پي اختصاصي را بر روي سرور ويندوزي تنظيم كنيد، مراحل زير را بايد انجام دهيد.، control panel را سرچ كنيد و آن را باز كنيد.

در ابتدا بايد آي پي اختصاصي را در تنظيمات كارت شبكه سرور ويندوزي اضافه كنيد براي اين كار از طريق taskbar روي كانكشن شبكه ويندوز كليك راست كنيد و network and sharing center را باز كرده و با انتخاب change adapter setting كه سمت راست صفحه قرار دارد مي‌توانيد به تنظيمات كارت شبكه دسترسي پيدا كنيد.

ليست تمامي كارت‌هاي شبكه سرور شما از پنجره network connection قابل مشاهده و دسترسي است.

 كليك راست كرده و پس از آن properties را انتخاب نماييد. براي غير فعال كردن كارت شبكه مي‌توانيد از گزينه disable استفاده كنيد. پس از آنكه پنجره‌ي تنظيمات براي شما نمايش داده شد بر روي internet protocol version4 دوبار كليك كنيد.

در پنجره‌ي باز شده گزينه‌ي use the following address را در صورت غيرفعال بودن، فعال نماييد.

در اين پنجره اطلاعاتي را بايد وارد كنيد ip address همان آي پي است كه براي سرور خود مي‌خواهيد اختصاص ديد. آدرس ساب نت رنج آي پي خود را در كادر subnet mask و آدرس گيت وي شبكه خود را در default gateway وارد نماييد.

كادر preferred DNS server را با آدرس دي ان اس اصلي شبكه و كادر alternate DNS server را با آدرس يك دي ان اس دي ديگر پر كنيد.

اگر از قبل آي پي خود را تنظيم نكرده‌ايد در اين صفحه گزينه‌ي advanced را انتخاب كنيد و در ليست شامل آي پي‌هاي سرور جهت اضافه كردن آي پي جديد گزينه add را انتخاب كنيد.

در قدم بعدي بايد تغييراتي در iis اعمال كنيد. Iis يا همان internet information service را باز كرده و در بخش sites، وب سايت مورد نظر خود را انتخاب كنيد و بر روي آن كليك راست كنيد و گزينه‌ي edit binding را انتخاب نماييد.

حال كافيست پس از انتخاب گزينه‌ي add در بخش ip address آدرس آي پي اختصاصي را اضافه نموده و بخش hostname را خالي كنيد و براي پايان اين بخش از فرايند ok را بزنيد.

در قدم سوم و آخر dns management را باز كنيد تا بتوانيد دامنه مورد نظرتان را انتخاب نماييد و پس از آن تمامي ركوردهاي dns را به آدس آي پي اختصاصي جديد وصل كنيد.

 

برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد ویندوز 10، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید که در کل به بهینه‌سازی سیستم عامل و افزایش کارایی آن کمک کنند. این اقدامات می‌توانند شامل حذف برنامه‌ها و فایل‌های غیرضروری، به روزرسانی درایورها، استفاده از ابزارهای بهینه‌سازی سیستم، و تنظیمات مربوط به خود ویندوز باشند. همچنین، اجرای اسکن ضدویروس منظم و پاکسازی دیسک نیز می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم کمک کند.

 

برای بالا بردن سرعت ویندوز10، غیرفعال کردن برنامه‌ها و سرویس‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و تخصیص منابع سیستم را مصرف می‌کنند، ضروری است. همچنین، استفاده از قابلیت‌های مدیریت حافظه مانند تمیزکار حافظه (Disk Cleanup) و تنظیمات مدیریت حافظه مانند تغییر اندازه فایل همبسته (Pagefile) نیز می‌تواند به بهبود کارایی سیستم کمک کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.