راهنمای متل قو برتر!

۱۹,۰۷۰ بازديد

 

این مجموعه که از ساحل رامسر شروع میشود و با یک زیرگذر به سمت دیگر جاده ساحلی وصل میشود، انواع مختلفی از تفریحات ساحلی و هیجانانگیز را در خود جای داده است. به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان در آن نظاره گر بود. در میان جنگل سرسبز و روح نواز رنگو، آبشاری زیبا به همین نام قرار دارد که هر چه از جذابیت و زیبایی آن بگوییم کم است. با اجرای طرح هادی ، تعریض و آسفالت و جدول بندی ، و نامگذاری کوچه ها بافت آن را با بسیاری از روستاهای منطقه متمایز کرده است . این روستا هم چنین از چشمه آب گوارا ای در منطقه ای به نام کتیک نیز بهره میبرد که آب شرب روستا را تأمین میکند.همچنین چشمه قل قل او در این روستا واقع شده است این روستا منطقهای گردشگری محسوب میشود . از بالای این بنا به راحتی میتوان از شمال تا دریا و از جنوب نیز کوههای البرز را تحت نظر داشت . قدیمیترین اقوام آن قوم لشکر (از لشکریان ویژه شاه مخلوع مدفون در برج لاجیم و ملوک الجبال) و اردشیر(که بخشی از ایشان در روستای آلاشت و سرخ آباد و قسمتهای شمالی سوادکوه و البرز مرکزی سکنی گزیدند) و قوم عزین، قوم مسلن و..میباشند. در انتهای مسیر برجی سنگی قرار دارد که قسمتهای به جای مانده از قلعه در میان محوطه آن به چشم میخورد. مسیر دسترسی به این اثر تاریخی اندکی مشکل است، بهصورتی که نیمی از مسیر آسفالته و نیم دیگر مسیر خاکی است.

خبری بدی که برای شما داریم، این است که مسیر دسترسی و بازدید از این سد، کاملا خاکی است، اما باور کنید که ارزشش را دارد. اما در زمستان به خاطر اینکه مسیر رفت و آمدش سخت است و برف بسیار سنگینی را به خود میبیند، خالی از سکنه است. برای چادر زدن هم تمام وسایل ضروری را خریداری نمایید. کمی هم نترس که باشید می توانید در لبه یکی از برج ها نشسته و تمام دشت و دریا زیرپایتان را تماشا کنید، البته مراقب باشید ارتفاع سقوط اینجا دست کم 10 متر است. حتی اگه قصد کمپ کردن در دل طبیعت خارج از روستا را نداشته باشید هم میتوانید برای پیادهروی و گشتوگذار در طبیعت برنامهریزی کنید. در حدود ۲۲ کیلومتری آلاشت و منطقهای است ییلاقی که از جنوب خط راس آن مرز استان تهران(فیروزکوه)و مازندران را تعیین میکنداز غرب و شمال غربی به کوهها بندپی بابل هم مرز است با چراگاههای سرسبز. رجه دارای مناظر زیبا و چشماندازهای طبیعی میباشد.واژه رجه چند معنا دارد، طنابی که از الیاف گیاهی تهیه شود، مستقیم به سمت کسی یا چیزی رفتن، بی محابا گذشتن و حد و حدود که نام روستای رجه باید به معنای، مرز علایم یا برجستگیهای بین دو زمین باشد.جمعیت روستای رجه، در فصل تابستان به ۱۴۰۰ نفر (۳۵۰ خانوار) میرسد. لولاک از ترکیب دو واژه ی لو به معنای بلند و لاک به معنای قطعه زمین ، تشکیل شده است و دقیقاً با واقع شدن در نقطه ای مرتفع به این مفهوم عینیت می بخشد. سوخته سرا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران ایران است .روستای سوخته سرا در همسایگی روستاهای ولیلا،ززول و سوخته سرا واقع شده است ومرقدامامزاده صالح که در این روستا واقع شده سالیانه پذیرای هزاران زایر می باشد ۔

لولاک نام روستایی است با ۱۰۰ خانوار با جمعیت ۲۹۰ نفری در ارتفاع ۶۶۰ متری از سطح دریا در ۸ کیلومتری شهر زیراب در دهستان کسلیان محصور در میان جنگلهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران . درکارودبار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بودهاست. در این روستا باغات گردو و گیلاس و زمین های شالیزاری وجود دارد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بودهاست. این روستا در انتهای کوهپایه ای قرار گرفته و کوهی در قسمت غربی آن بچشم می خورد که قلٌک نام دارد، ارتفاع این کوه از سطح زمین ۸۰ متر است . وجود آبشار ها و جنگل های پلکانی به زیبایی این روستا افزوده است.در دو سال اخیر به دلیل ورود تعداد زیادی از مردم از استان های دیگر،این روستا با رشد جمعیت چشمگیری مواجه شده است و از این رو ارزش زمین های این روستا به بالاترین حد در سالیان گذشنه رسیده است.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۹ نفر بودهاست. دارای منطقه ای بکر و دست نخورده میباشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بودهاست.برج دیدهبانی شروین باوند که مربوط به دوره ساسانیان میباشد در این منطقه واقع شدهاست. بنای ایستگاه راهآهن دوگل مربوط به دوره پهلوی اول است و این اثر در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۴۱۳۷ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷نفر (۷ خانوار) بودهاست.

ده میان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۶ نفر (۳۹ خانوار) بودهاست. بهمنان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.بهمنان همچنین نام طایفهای است که در این روستا زندگی میکردهاند. فرهود جلالی کندلوسی (زاده ۱۳۴۴ در روستای کندلوس-درگذشته ۱۷ تیر ۱۴۰۰) از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر شاعر فولکلور مازندرانی بود. پایین دواب، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بودهاست. این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۳۶ نفر بودهاست. طالع رودبار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بودهاست. ذال دره، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بودهاست.

خشک دره، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. شرکت صنعتی ومعدن تاریک دره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. انارم، روستایی است توریستی و زیبا از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بودهاست. بالادواب، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بودهاست. زنگیان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بودهاست. شارقلت، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان لفور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بودهاست.

تیلم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۸ نفر بودهاست. چرات در سال ۱۳۳۶، قبل از زلزله، نزدیک به هزار خانوار بوده که آثار ویرانههای آن هنوز باقی است. قبل از رفتن به قلعه رودخان این مطلب را تا آخر بخوانید. بنابراین حتما جنگل ناهارخوران را باید به عنوان یکی از جاذبههای توریستی نزدیک به روستا به حساب آورد. جنگل النگدره از جمله جاذبه هایی است که به عنوان یکی از هفت جاذبه برتر گردشگری ایران و نیز شاخص ترین پارک جنگلی شمال کشور شناخته شده است. از دیگر مناظر زیبا و طبیعی فشکور می توان به صخره های زیبا، چشمه های متعدد و همچنین دشت های پر گل و آبشارهای زیبا اشاره کرد.طویله های قدیمی با قدمت بالغ بر صد سال نیز از دیدنی های تاریخی این روستا هستند. از جمله فعالیت هایی که به کندلوس در کنار زیبایی های طبیعی جلوه ای خاص بخشیده و موجب شده است که این دهکده از شهرت بسزایی برخوردار شود، برپایی دو موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی در این آبادی است. تنها موزه شخصی ایران است که در سال ۱۳۸۱ توسط فرهان ضرفی ماسوله ای در ورودی شهر تاریخی ماسوله تاسیس شد که در سه بخش مجزا مجموعه ای از اسناد تاریخی ، ابزار و وسایل مربوط به چهار قرن گذشته ماسوله را به نمایش گذاشته است.

همچنین دارای آثار ملی چون کلیسای سرخآباد و پل راهآهن سرخآباد که مربوط به دوره پهلوی اول میباشند، میباشد. پیت سرا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران ایران.این روستا در زیره کوهه سرخل قرار دارد و در روز اول سال ۱۳۹۹ تکه هایی از سنگ بر روی مردمان این روستا آوار شد.مردمان این روستا همگی اصلیتشان به روستا کرمان(سوادکوه) باز می گردد و به نوعی ییلاقشان مربوط به این روستا بوده وقشلاقشان مربوط به روستای پیت سرا می شود و زندگی عشایری در گذشته داشته اند.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر بودهاست. گالش کلا، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان لفور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۶ نفر بودهاست. شورمست رودبار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۰ نفر بودهاست. نام این روستا از پادگان آموزشی دوآب در ۸کیلومتری جنوب شهر پل سفید گرفته شده است.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۵ نفر (۱۲۰خانوار) بودهاست. ززول روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کسلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن حدود ۵۳ نفر بودهاست. بارنگنان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸نفر (۴خانوار) بودهاست. چالی، نام روستایی از توابع شهر شیرگاه شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان شرق و غرب شیرگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۲۴ نفر بودهاست .

خرج، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. شوراب، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۳ نفر بودهاست. شهریارکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. کارسالار، روستایی است از توابع بخش زیراب شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان سرخکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۳ نفر بودهاست. پادگان شهیدیونسی بختونکلا، روستایی از توابع بخش نارنجستان شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چایباغ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷ نفر (۶ خانوار) بودهاست. چاکسر، روستایی از توابع بخش نارنجستان شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چایباغ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۳ نفر (۱۰۰خانوار) بودهاست. کردآباد، روستایی است از توابع بخش زیراب شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان سرخکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران ، جمعیت آن ۹۰۰نفر (۱۸۵خانوار) بودهاست. پندرم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بودهاست. شورمست، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۰ نفر بودهاست.دریاچه شورمست، تنها دریاچه طبیعی شهرستان سواد کوه که وسعت آن ۱۵ هزار متر مربع و عمق آن ۵ متر است.

دهخدا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بودهاست. وندچال، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. باغ سرهنگ ملکی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. کلاریجان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران ایران.این روستا به سه ناحیه استخر سر , اجاره ون برای شمال بدون راننده دشت میان و یورنه تقسیم شده است. گشنیان، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان لفور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفربودهاست. بازیرکلا، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان هتکه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بودهاست.روستای بازیرکلا یکی از روستاهای شهرستان سوادکوه شمالی از استان مازندران می باشد که در کوهپایه های البرز مرکزی قرار دارد . فرامرزکلا، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان هتکه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۲ نفر بودهاست. کرمان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بودهاست.

اوریم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بودهاست. للوک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۶ نفر (۲۲خانوار) بودهاست. طالع، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۱ نفر بودهاست. گررودبار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بودهاست. سی پی، روستایی است از روستاهای سوادکوه توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.روستای سی پی یکی از زیباترین روستاهای استان مازندران است که سالانه پذیرای هزاران مسافر از سراسر ایران می باشد.این روستا در دهستان کسلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۲ نفر بودهاست. لودشت، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان لفور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بودهاست. دراسله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۸ نفر بودهاست. اوات، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بودهاست.

گرم خانی (سوادکوه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴ نفر (۱۰خانوار) بودهاست. این روستا از طرف شمال شرقی با فاصلۀ بیست و دو کیلومتر با شهرستان قائمشهر، از طرف شمال غربی با فاصلۀ سی و یک کیلومتر با شهرستان بابل و از طرف جنوب شرقی با فا صلۀ نه کیلومتر با شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه محدود می باشد .در ضمن همسایگان روستایی این روستا بشرح زیر می باشند : از طرف شمال و شمال شرقی با فاصلۀ دو کیلومتر با روستای بورخیل ، از طرف جنوب شرقی با فاصلۀ ۱.۵ کیلومتر بت روستای فرامرزکلا و از طرف جنوب با فاصلۀ دو کیلومتر با روستای حاجیکلای غربی ، همچنین از طرف جنوب شرقی با فاصلۀ چهار کیلومتر با روستای کتی لته محدود است . سد شهید رجایی که با نام «سد سلیمان تنگه» هم شناخته میشود، یکی دیگر از جاهای دیدنی ساری است که در 45 کیلومتری جنوب غربی ساری، بخش دودانگه و در نزدیکی روستای افراچال جای گرفته است. جنگل مجل: این جنگل زیبا در نزدیکی روستای رودبارک، در منطقه کلاردشت قرار دارد. آب و هوای روستای فشکور به علت قرارگیری در ارتفاعات البرز و نزدیکی آن به علمکوه، سرد و کوهستانی محسوب میشود. این روستا به علت قرار گرفتن در منطقهای سردسیر، تنها در چند ماه تابستان سال قبل سکونت بوده و بیشتر از آن به عنوان تفریحگاه تابستانی استفاده میشود. از دیدنی های گیلان، جنگل گیسوم به علت جذابیت های آن از محبوب ترین مناطق است. مردم ساکن گیسوم و اطراف تالشی هستند.

زمستان: ساحل و جنگل گیسوم در زمستان هم مسافران خاص خود را دارد. همانطور که اشاره شد، متل قو شامل امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است که گردشگران و مسافران بدون هیچ دغدغهای میتوانند به آنجا سفر کنند. در گزارش گلستان 24 می خوانیم: نبود امکانات رفاهی و مسیر دسترسی دشوار به آبشار روستای زیارت باعث عدم استقبال گردشگران و مسافران شده است. هنگامی که وارد مسیر گردنه حیران شوید، تونلهایی از ابر و مه، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. علل توجه اسماعیلیان نزاری به مارکوه به چه منظور بوده است؟ یکی از جذاب ترین بخش مجموعه تفریحی آکوالیون، به حرکات نمایشی و مهیج شیردریایی اختصاص داده شده است که توجه مسافران و بازدید کنندگان این منطقه را به خود جلب کرده است. این روستا به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران آلاشت و روستاهای بالادست مانند سرین، لرزنه، اسبخنی، امامزادهحسن(ع) و سوادرودبار، روستایی گذرگاهی نیز محسوب میشود. فلورد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا به دلیل زیبایی طبیعی که دارد محل مناسبی برای گردشگران و مسافران می باشد. کالیکلا، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان لفور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵۰ نفر بودهاست. شیرجهکلا، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان شرق و غرب شیرگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۵ نفر بودهاست. سرخکلا تپه، روستایی از روستاهای سوادکوه توابع بخش زیراب شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان سرخکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵نفر (۳۵خانوار) بودهاست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.