آموزش دندانپزشکی در قبرس جنوبی

۳۹ بازديد


تحصیل دندانپزشکی در قبرس به عوامل زیادی مانند سطح مدرک، دانشگاه و نوع تخصص بستگی دارد. به طور کلی خوب است بدانید که هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. با توجه به سطح تحصیلات می توان گفت که هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس برای مقطع کارشناسی 10-15 هزار یورو، برای مقطع کارشناسی ارشد 15-20 هزار یورو و برای مقطع دکترا 27-30 هزار یورو می باشد. مرحله.

به طور متوسط ​​هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس بین 18000 تا 25000 یورو در سال می باشد. این هزینه بسته به دانشگاه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، هزینه تحصیل برای یک دوره 5 ساله دندانپزشکی در دانشگاه EUC 19000 یورو در سال است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه EMU 18 هزار یورو است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شامل موارد زیر است:

- درخواست پذیرش: ابتدا باید فرم درخواست پذیرش را پر کرده و به همراه مبلغی که به عنوان هزینه پذیرش مشخص شده است، به گروه دانشگاه ارسال کنید. این هزینه توسط دانشگاه تعیین می شود. به عنوان مثال، دانشگاه EUC 52 یورو برای پذیرش دریافت می کند.

- مدرک زبان: برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی نیازی به داشتن مدرک زبان نیست، اما در صورت داشتن مدرک زبان نیازی به شرکت در آزمون سطح زبان ندارید.

- سوابق تحصیلی: مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر، معدل انباشته و ریز نمرات سوابق تحصیلی یک فرد محسوب می شود. برای تحصیل در این رشته باید معدل 18 به بالا داشته باشید و درس زیست شناسی و یکی از دروس شیمی، ریاضی یا فیزیک را بگذرانید.

- انگیزه نامه: ارائه انگیزه نامه تحصیل دندانپزشکی در قبرس در حال حاضر الزامی نیست و دانشجویان برای ثبت نام در این رشته نیازی به ارائه انگیزه نامه ندارند، می توانند بدون این موضوع در رشته مورد نظر خود ثبت نام و تحصیل کنند. . مسئله

- معرفی نامه: در حال حاضر برای تحصیل به این روش نیازی به معرفی نامه نیست، اساتید و معلمان و دانشگاه ها آن را جزو شرایط ثبت نام خود نمی دانند.

مصاحبه حضوری: در برخی موارد، دانشجویان دندانپزشکی در مصاحبه حضوری یا آنلاین شرکت خواهند کرد. البته این به صلاحدید دانشگاه است.

- سابقه فعالیت داوطلبانه مرتبط با رشته دندانپزشکی در پذیرش دانشجویان تاثیر دارد.

- فتوکپی پاسپورت دانشجویی با حداقل 6 ماه اعتبار.

- ترجمه رسمی کپی شناسنامه

- ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی دانشجویان از قبیل دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی و ریز نمرات

- عکس رنگی دانش آموزان

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در قبرس

به طور کلی می توان گفت از آنجایی که قبرس شمالی بخشی از اتحادیه اروپا است، دانشگاه های این کشور از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی انتخاب مطمئن تری خواهد بود. در ضمن در صورت نیاز به راهنمایی در انتخاب دانشگاه می توانید با همکاران ما مشورت نمایید.

تعدادی از دانشگاه‌ها در جمهوری قبرس شهرت جهانی دارند و مدارک معتبر دندانپزشکی را به فارغ‌التحصیلان ارائه می‌دهند:

- دانشگاه نیکوزیا: این دانشگاه از اعتبار و کیفیت علمی بالایی برخوردار است و مورد تایید اتحادیه اروپاست. هر ساله حدود 5 هزار دانشجو این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. این دانشگاه دندانپزشکی را در قبرس به مدت 6 سال و به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

- دانشگاه خاورمیانه: این دانشگاه در نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی واقع شده است. این دانشگاه دارای امکانات بی نظیر و اساتید و کارکنان آموزش دیده آکادمیک است و امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می کند. برگزاری کلاس های آنلاین از دیگر ویژگی های این دانشگاه است.

- دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU): این دانشگاه با 11 دانشکده دارای 20000 دانشجو است. تحصیل در این دانشگاه به زبان های انگلیسی و ترکی انجام می شود.

- دانشگاه اروپایی قبرس: این دانشگاه یکی از بهترین موسسات آموزشی در منطقه است که فرصت های آموزشی عالی را برای تحصیل طولانی مدت در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه های فوق دارای آزمایشگاه ها، تجهیزات و امکانات مدرن و عالی برای دندانپزشکی در قبرس می باشند.

دانشگاه های دندانپزشکی در قبرس دارای اعتبار وزارت بهداشت هستند

همانطور که می دانید قبل از انتخاب دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس، باید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را بشناسید. زیرا اگر می خواهید پس از اتمام تحصیل و کار دندانپزشکی به ایران بازگردید، مدرک تحصیلی شما باید به تایید وزارت بهداشت برسد.

بسیاری از دانشگاه ها این دوره را ارائه می دهند. اما همه این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. دانشگاه قبرس یا UCY، دانشگاه نیکوزیا و کارخانه پزشکی دانشگاه NEET شرق تنها دانشگاه های جمهوری قبرس هستند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

این دانشگاه همچنین یکی از برترین و برترین دانشگاه های قبرس است که دندانپزشکی ارائه می دهد. دانشگاه قبرس دارای دانشکده های علوم انسانی، پزشکی، علوم اجتماعی و آموزش، علوم خاص و کاربردی، مهندسی، اقتصاد و مدیریت و ادبیات می باشد. از آنجایی که این دانشگاه در قبرس جنوبی قرار دارد، برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه باید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

انواع دندانپزشک در قبرس

از جمله محبوب ترین و متمرکزترین حوزه های دندانپزشکی در قبرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دندانپزشکی عمومی: مدت این دوره 5 سال می باشد و پس از اتمام، مدرک لیسانس جراحی دندان یا BDS به فارغ التحصیلان اعطا می شود.

روش های دندانپزشکی

ایمپلنتولوژی

حفره دهان بزرگترین متخصص جراحی و پاتولوژی

کارگران مراقبت از دندان یا MDSP

خدمات دندانپزشکی را در قبرس بیابید

از جمله مهم ترین دلایل این وضعیت می توان به پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های قبرس، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، مجوز بالای کار دانشجویی، کیفیت بالای زندگی و سرعت بالای فرآیند پذیرش در دانشگاه های این کشور اشاره کرد. باعث شده است که در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان ایرانی کشور قبرس را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنند. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در قبرس معمولا بین 5 تا 6 سال است و شامل 300 واحد تحصیلی در 10 ترم می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 می باشد همچنین دانشجو باید در دروسی مانند شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضی نمرات بالایی داشته باشد. برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس نیازی به قبولی در آزمون ورودی نیست و تنها مدرک زبان و نمرات بالا کافی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.