چگونه پوره انار خانگی درست کنیم؟

۵۰ بازديد


در خانه هر خانواده ایرانی می توان ظرفی با محتویات قرمز پیدا کرد که نه تنها به عنوان ادویه در غذاهای مختلف استفاده می شود، بلکه استفاده از آن خواص بسیاری دارد. بسیاری از ما رب انار را از فروشگاه های مختلف خریداری می کنیم، اما دنیای امروز لوازم خانگی زیادی در اختیار ما قرار داده است که با آن ها می توانیم به راحتی پوره انار خانگی را تهیه کنیم.

درست کردن رب انار کار بسیار ساده ای است، اما در عین حال برای خوش طعم و لطیف شدن آن شاهد فتوکور هم هستیم که می تواند طعم آن را به رب انار شمالی نزدیک کند. در این مطلب از مجله سلامت لیمومی قصد داریم در مورد طرز تهیه رب انار خانگی و خواص آن صحبت کنیم.

طرز تهیه رب انار خانگی

برای تهیه 1 کیلوگرم رب انار در منزل فقط به دو ماده زیر نیاز دارید:

انار با پوست نازک: 8 کیلوگرم

نمک: 1 قاشق چایخوری

در زیر مرحله به مرحله طرز تهیه این پاستا خوشمزه را به شما آموزش می دهم.

اولین گام

در مرحله اول باید انار را خوب بشویید و دانه ها را جدا کنید. جدا کردن این دانه‌ها سخت‌ترین قسمت تهیه رب انار در خانه است. ساده ترین راه این است که سر و ته انار را با چاقو برش دهید و سپس آن را از وسط نصف کنید.

سپس با قاشق به پشت انار بزنید تا دانه ها کاملا جدا شوند و فقط پوست آن باقی بماند. بهتر است دانه های جدا شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دانه های آسیب دیده و قهوه ای بین آنها وجود ندارد.

مرحله دوم

اگر آبمیوه گیری یا مخلوط کن دارید، دانه های انار را اضافه کنید. پس از مخلوط شدن و آبگیری، مخلوط را صاف کرده تا دانه ها و پالپ آن گرفته شود و آب انار را دور بریزید.

البته می توانید آب انار را به روش سنتی نیز تهیه کنید، با جوشاندن دانه های انار در قابلمه و فشار دادن آن ها در آبکش، اما احتمالاً همه افراد در خانه یک مخلوط کن یا آبمیوه گیری دارند، بنابراین گزینه اول سریعتر و سریعتر در دسترس است. در طعم رب انار تغییری ایجاد نمی شود.

درجه سوم

حالا آب انار را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. همزمان در آب انار کف ایجاد می شود که باید جدا شود. یادتان باشد که آب انار را باید مدام هم بزنید تا به هم نچسبد.

آب انار 5 یا 6 ساعت طول می کشد تا بجوشد تا رنگ آن تغییر کند. در این فاصله کمی نمک بزنید تا مایه انار شکل نگیرد. نکته مهمی که خیلی ها در تهیه رب انار در منزل به آن توجه نمی کنند این است که رب انار بعد از سرد شدن تعریف می شود پس اجازه ندهید گاز خیلی غلیظ شود چون بعد از آزاد شدن سفت می شود. .

وقتی دیدید رب انار به غلظت مناسبی رسید، آن را در ظرفی در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که خواستید برای تهیه غذاهای مختلف از آن استفاده کنید.

نکاتی که در تهیه رب انار باید به آن توجه کرد

همانطور که قبلا خواندید و اشاره کردید، تهیه رب انار در خانه فرآیند ساده ای است، اما همیشه مشکلاتی وجود دارد که ما درباره آنها و نحوه درست کردن رب انار به بهترین شکل اطلاعی نداریم. در ادامه عکس هایی از فرها را به شما می گوییم و نکاتی که به شما کمک می کند رب انار بهتر و خوشمزه تری تهیه کنید:

دانه های انار با پوست نازک بخرید: انار با پوست نازک دانه های بیشتری خواهد داشت، بنابراین می توانید رب انار بیشتری از این انارها دریافت کنید.

از گلدان بزرگ استفاده کنید: اگر گلدان گل زیبا می خواهید بهتر است از گلدان بزرگ استفاده کنید تا رنگارنگ تر شود.

به مقدار کم درست کنید: یک کیلوگرم رب انار کافی است. هر چه انار کوچک‌تر باشد، آب انار کمتر در معرض حرارت قرار می‌گیرد، قرمزتر و شیرین‌تر می‌شود.

تکه های سوخته را از رب انار جدا کنید: برای جلوگیری از تلخ شدن رب انار، آب انار را مدام روی حرارت هم بزنید تا اگر متوجه تکه های سوخته ای که انار گیر کرده بود، سریع آن را جدا کنید.

طعم انار به انار بستگی دارد: اکثر شمالی ها از انار ترش برای تهیه رب انار استفاده می کنند و به همین دلیل رب انار شمال طعم ترش بیشتری دارد. اگر می خواهید رب انار خانگی شیرین درست کنید، بهتر است انار شیرین تری انتخاب کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.