مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان

۱,۰۴۸ بازديد


چاپگر جوهر افشان دارای جنبه های منفی و مثبت است و می توان گفت که مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین، در اینجا به نکات مختلفی در این زمینه پرداخته و اصلاحات لازم را برای چاپگرهای جوهرافشان انجام می دهیم.

چاپگر جوهر افشان یک دستگاه جانبی کامپیوتر است که می تواند به صورت بی سیم یا سیم به یک سیستم کامپیوتری متصل شود. چاپگرهای جوهرافشان در اکثر خانه ها و دفاتر کوچک استفاده می شود. زیرا با توجه به مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان می توانند کارهای اساسی مانند چاپ، اسکن، فتوکپی و ... را انجام دهند.

چاپگرهای جوهرافشان که به عنوان چاپگرهای هد چاپ یا چاپگرهای DOD نیز شناخته می شوند. تصویر یا متن با پاشیدن قطرات جوهر از یک سری نازل بر روی محیط ایجاد می شود. تصاویر را می توان روی هر نوع کاغذی ساخت: کارت، پلاستیک، فلز و غیره. با توجه به کاربردهای متنوع در این زمینه می توان مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را از چند جنبه مورد تحلیل قرار داد.

چاپگرهای جوهرافشان چگونه کار می کنند

علت اصلی مشکلات پرینتر جوهر افشان خشک شدن جوهر در هد چاپ است. در نتیجه، ذرات رنگدانه و رنگ خشک می شوند و مناطق بزرگی از جرم سخت را تشکیل می دهند که کانال های کوچک را مسدود می کند. این باعث می شود که قطرات جوهر یا اصلاً روی کاغذ فرود نیایند یا از محل اصلی خود بیفتند.

چاپگرهای جوهر افشان سعی می کنند با بستن نازل های سر چاپ در زمانی که چاپگر استفاده نمی شود از این مشکل جلوگیری کنند. با این حال، در بسیاری از چاپگرها، دهانه نازل هد چاپگر به درستی مهر و موم نشده است و باعث می شود رطوبت در هوا تبخیر شود و در نهایت جوهر خشک شود.

برای مقابله با این مشکل، اکثر چاپگرهای جوهر افشان دارای نوعی مکانیسم تمیز کننده هستند. این مکانیسم‌ها معمولاً از یک برس یا اسکاجی استفاده می‌کنند که سطح هد چاپ را در طول دوره‌های عدم فعالیت خراش می‌دهد. برخی از مدل ها از سیستم خلاء استفاده می کنند که جوهر را از سطح هد چاپ می کشد.

با این حال، همه این روش های تمیز کردن یک ویژگی مشترک دارند. تمیز کردن هد چاپگر جوهر زیادی مصرف می کند. اگر چاپگر جوهر افشان به ندرت استفاده می شود، اغلب باید قبل از چاپ تمیز شود، که باعث هدر رفتن جوهر زیادی می شود. این مورد را می توان با مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان نیز در نظر گرفت.

حجم چاپ بالا برای چاپگر

در حالی که این سیستم برای کارهای کوچک خوب کار می کند، اما در مورد اسناد طولانی کوتاهی می کند.

با توجه به مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان، این چاپگرها اغلب کندتر از پرینترهای لیزری هستند و از سوی دیگر، اغلب حتی با چاپ تنها یک برگ متن، جوهر رنگی آنها تمام می شود. استفاده کنید. در نتیجه، هزینه هر صفحه برای چاپگرهای جوهرافشان معمولاً گرانتر از چاپگرهای لیزری است.

مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری و سایر مزایای چاپگرهای جوهرافشان

مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های اصلی پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری است. اکثر پرینترهای جوهرافشان ارزان و آسان برای استفاده هستند. آنها بسیار ارزان در دسترس هستند. از سوی دیگر، پرینترهای جوهرافشان از پرینترهای لیزری تطبیق پذیرتر هستند. زیرا تقریباً روی هر نوع ماده ای می توانند چاپ کنند.

یکی دیگر از مزیت های چاپگرهای جوهرافشان این است که در اندازه ها و ظرفیت های مختلف تولید می شوند. چاپگرهای خانگی کوچکتر و سبکتر از چاپگرهای اداری هستند. مدل های صنعتی معمولا بزرگتر از مدل های تجاری هستند. این بدان معنی است که چاپگر خانگی قابل حمل تر است.

با این حال، مدل های صنعتی ممکن است سرعت چاپ یا وضوح بالاتری داشته باشند. یکی دیگر از مزایای پرینترهای جوهرافشان برتری آنها در چاپ تصاویر است. به خصوص وقتی صحبت از گرادیان رنگ و تصاویر براق می شود. چاپگرهای عکس با تکنولوژی جوهر افشان و کاغذ عکس مخصوص نتایج بهتری نسبت به پرینترهای لیزری رنگی خواهند داشت.

در نهایت، چاپگرهای جوهر افشان مانند سایر فرآیندهای چاپ از مواد شیمیایی خطرناک استفاده نمی کنند، بنابراین از خطرات بهداشتی و ایمنی برخوردار نیستند. به عنوان مثال، چاپگرهای لیزری تمایل به تولید مقادیر زیادی گرد و غبار ریز تونر دارند.

چاپگر جوهر افشان چیست؟

امروزه چاپگرها به یک بخش اساسی از تجارت تبدیل شده اند. اسناد آنلاین و نسخه های آفلاین زیادی وجود دارد که باید چندین بار چاپ شوند. چاپگرهای جوهرافشان، همانطور که از نامشان پیداست، نوعی چاپگر هستند که با پاشیدن قطرات بزرگ جوهر روی کاغذ کار می کنند.

بر اساس قابلیت ها، مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان، کیت های چاپگر جوهرافشان متفاوتی وجود دارد.

کاربرد چاپگر جوهر افشان

امروزه چاپگرهای جوهرافشان به عنوان دستگاه های چند منظوره با اسکن، چاپ و کپی کار می کنند. این دستگاه ها از کارتریج جوهر در فرآیند چاپ استفاده می کنند. در سال های اخیر چاپگرهای جوهرافشان آوافرهنگ از نظر سرعت و کیفیت پیشرفت کرده اند.

با وجود این واقعیت که پرینترهای لیزری در محیط کار بسیار بهتر هستند. هنوز هم برخی از شرکت ها هستند که از چاپگرهای جوهرافشان استفاده می کنند. بسته به سطح کاری خود می توانید از مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان مراقبت کرده و آنها را خریداری کنید.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

دو فناوری وجود دارد که توسط سازندگان موتور هنگام ساخت موتور استفاده می شود. در ادامه هر تصویر را توضیح خواهم داد.

حباب حرارتی

پیزوالکتریک

حباب حرارتی: این فناوری عمدتاً توسط شرکت های Canon و HP استفاده می شود. در این تکنیک، گرما با مقاومت کوچکی تولید می‌شود که اجازه می‌دهد جوهر تبخیر شود و حباب‌هایی ایجاد کند. با خرج شدن حباب، مقدار کمی جوهر از نازل بیرون می‌آید و روی صفحه‌نمایش می‌آید و هنگام فروپاشی حباب خلاء ایجاد می‌کند. سپس چاپگر جوهر بیشتری را از کارتریج به سر چاپ پمپ می کند. این هد چاپ از 300 تا 600 نازل تشکیل شده است و به همه نازل ها اجازه می دهد تا قطرات را با هم پرتاب کنند.

پیزوالکتریک: این تکنیک توسط اپسون ابداع شد و برای این منظور از کریستال های پیزوالکتریک استفاده می شود. پشت مخزن جوهر هر نازل یک لیوان قرار می گیرد. کریستال بار الکتریکی کوچکی را می گیرد و سپس می لرزد. کریستال به سمت داخل می لرزد. به شما امکان می دهد مقدار کمی جوهر را از نازل فشار دهید. هنگامی که نازل به سمت بیرون می لرزد. جوهر بیشتری را به داخل مخزن می کشد تا جوهر اسپری شده جایگزین شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.