چه چیزی باعث می شود کرم پودر به پوست مالیده شود؟

۷۷۰ بازديد


ابتدا این مشکل را در نظر بگیرید، دلیل مالیدن کرم پودر به صورت چیست؟ بیشتر اوقات، فقط چند اشتباه رایج آرایشی است که باعث می‌شود کرم پودر شما ترک بخورد. که می تواند به صاف شدن کرم پودر و همچنین با برداشتن دقیق آن کمک کند. در این قسمت از مقاله 5 اشتباه رایج که اغلب منجر به مالیدن کرم پودر می شود را خواهید خواند.

• شما پایه مناسبی را انتخاب نمی کنید

اکثر خانم ها رنگ نامناسبی را برای زیرسازی خود انتخاب می کنند و همیشه از ساییده شدن کرم پودر شکایت دارند. قبل از خرید، مطمئن شوید کرم پودری که انتخاب می‌کنید با رنگ پوست طبیعی شما مطابقت داشته باشد. زیرا بزرگترین دلیل مالیدن کرم پودر به صورت انتخاب محصول نامناسب است. البته علاوه بر رنگ باید به بافت کرم پودر هم توجه کرد. کرم پودر نیمه مات برای پوست های مختلط، برای پوست های خشک براق و برای پوست های چرب مات مناسب است. برای دانستن رنگ کرم پودر، قسمتی از آن را روی پوست بمالید و رنگ آن را در نور طبیعی خورشید ببینید. کمی صبر کنید تا کرم پودر کاملا روی پوست بیفتد. در صورت عدم تغییر رنگ، محصول برای پوست شما مناسب است. به طور کلی، اگر پوست سردی دارید، باید به کرم پودرهای صورتی-دارچینی نگاه کنید. اما اگر پوست گرمی دارید، باید کرم پودری با ته رنگ زرد انتخاب کنید.

• نمی دانید چگونه کرم پودر را به درستی بزنید

یک تصور غلط رایج در مورد استفاده از کرم پودر این است که استفاده بیش از حد از آن باعث می شود پوست شما صاف به نظر برسد، اما استفاده از یک لایه اضافی می تواند باعث ساییدگی کرم صورت شما و حتی در برخی موارد پوست شما را زبر به نظر برساند. بنابراین از یک لایه نازک استفاده کنید. همچنین بر خلاف تصور رایج استفاده از کرم پودر برای پوست گردن مناسب نیست زیرا تنها خطوط ناخوشایندی روی گردن باقی می گذارد.

• پوست را آماده نمی کنید

دلیل اصلی استفاده از کرم پودر روی صورت استفاده از این محصولات برای پوست های خشک است. بنابراین لازم است قبل از استفاده از کرم پودر، پوست را هیدراته کنید و حتما از سرم یا مرطوب کننده صورت استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شود. این کار از مالش مناسب کرم پودر روی پوست جلوگیری می کند. برای جلوگیری از ساییدگی فونداسیون، علاوه بر مرطوب کننده، توصیه می شود از پرایمر نیز استفاده کنید. قبل از استفاده از فونداسیون، پرایمر یک مرحله ضروری است که سطح صافی روی پوست ایجاد می کند و از ساییدگی فونداسیون جلوگیری می کند.

• خمیر خامه را تثبیت نکردند.

دلیل مالیدن کرم پودر به صورت عدم ثبات آن است. اغلب توصیه می شود بعد از آرایش از اسپری تنظیم کننده استفاده کنید. در کنار این اسپری ها می توان از پودرهای تثبیت کننده شفاف نیز استفاده کرد. بعد از کرم پودر، قلم زیبایی را به این پودر آغشته کنید، اضافه آن را تکان دهید و به تمام صورت بمالید تا کرم پودر ساییده نشود.

• کرم پودر را با ابزار اشتباه و شسته نشده می زنید

کرم پودر روی صورت تیره می شود زیرا ممکن است کرم پودر را با انگشتان خود بمالید. به جای این کار بهتر است از اسفنج آرایشی یا برس مخصوص استفاده کنید. همچنین تمیز نشدن برس و اسفنج یکی دیگر از دلایل فرسودگی فونداسیون است. بنابراین، برس یا اسفنج را باید با مایع شستشوی ضد باکتری شسته و روی بخاری یا زیر نور مستقیم آفتاب کاملا خشک کنید.

نکاتی برای جلوگیری از قرار دادن کرم پودر روی صورت

• آرایش را سبک و نرم انجام دهید.

زمانی که از فونداسیون بیش از حد روی صورت استفاده می کنید، آرایش به جای مالیدن به پوست می چسبد و این نوع آرایش از جذابیت صورت شما می کاهد. به خصوص در تابستان، پوست شما می تواند بسیار چرب و براق به نظر برسد. پس بهتر است مقدار کرم پودر، ضد آفتاب و کانسیلر را کم کنید و از آرایش سبک استفاده کنید.

• از آرایش بدون روغن استفاده کنید

یکی از اصول یادگیری آرایش صورت این است که مطمئن شوید برای آرایش ملایم و دخترانه بهتر است از محصولات آرایشی مبتنی بر آب به جای مواد روغنی استفاده کنید. لوازم آرایشی روغنی در فصل تابستان روی صورت مالیده می شود. اگر صورت شما عرق کرده است، کرم پودر و کرم ضد آفتاب جذب پوست شما می شود و مدت زمان کمتری روی پوست باقی خواهید ماند.

• قبل از آرایش کردن از یخ روی صورت خود استفاده کنید

علت آرایش، ضد آفتاب و مالیدن پودر روی پوست باز بودن منافذ پوست است. قبل از هر چیز بهتر است بعد از شستن پوست با مواد شوینده مناسب، یک تکه یخ را مستقیماً روی صورت قرار دهید و پوست را ماساژ دهید. سپس اجازه دهید پوست صورت در دمای اتاق خشک شود و خودتان پوست را خشک نکنید. به این ترتیب پایه ای مناسب بر روی پوست خود ایجاد کرده اید و آرایش شما ماندگاری زیادی خواهد داشت.

• از دستمال مرطوب استفاده کنید

یکی دیگر از دلایل پاک کردن آرایش، کرم پودر و کرم ضد آفتاب روی صورت، پوست کیک است، از دستمال مرطوب استفاده نکنید. برخی از زنان در طول روز هنگامی که صورتشان عرق می کند آرایش خود را دوباره انجام می دهند. یعنی دوباره در زیبایی خود از لوازم آرایش استفاده می کنند. اگرچه این کار خوبی نیست و بهترین راه این است که روغن و عرق صورت را به آرامی با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این کار را باید با یک ضربه انجام دهید و عرق و چربی اضافی را از صورت پاک کنید.

• پوست معمولی.

پوست نیاز به مراقبت دارد و برای این مراقبت باید روتین پوستی داشته باشید. برای داشتن یک روتین خوب پوست باید بدانید:

• مرطوب کننده، روغن یا سرم مناسب. بخش های اصلی این تمرین عبارتند از:

• بهتر است از لایه بردار شیمیایی استفاده کنید. زیرا حاوی میکروکره های سخت شده نیستند. به عنوان مثال لایه برداری با AHA و BHA گزینه های مناسبی هستند. زیرا سلول های مرده را از بین می برند و پوست را نرم و تمیز می کنند.

• دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید.

• قبل از خواب از سرم پوست استفاده کنید. این سرم ها پوست را تغذیه می کنند.

• پوست را برای زدن کرم پودر آماده کنید

اگر پوست شما خشک است، کرم پودر را می توان به قسمت های خشک تر مالید. بنابراین لازم است ابتدا از پرایمر استفاده شود. البته قبل از پرایمر از یک مرطوب کننده سبک، روغن صورت یا سرم استفاده کنید و اجازه دهید صورتتان حداقل 10 دقیقه آبرسانی کند. هنگام استفاده از پرایمر حتما روی لکه های اطراف بینی و قسمت بالایی صورت تمرکز کنید.

• نحوه استفاده از اصول اولیه را بیاموزید

مهم است که یک کرم سبک با پوشش متوسط ​​یا بالا انتخاب کنید. در این صورت نیازی نیست چند نوع خامه را روی هم انباشته کنید. سپس از یک اسفنج تمیز استفاده کنید و کرم را به آرامی روی صورت بمالید. متخصصان زیبایی بر این باورند که اسفنج های آرایشی از هر نوع سایشی جلوگیری می کنند، اما در واقع ابرهای نرم و کوچک و رنگ ها نقش زیادی در جلوگیری از استفاده از پودر دارند.

• برای جلوگیری از لک شدن کرم پودر از اسپری تنظیم کننده استفاده کنید

آرایش کامل صورت شامل مراحل زیادی است. از فونداسیون گرفته تا کانتورینگ تا هایلایت و موارد دیگر. بعد از پایان کار ممکن است صورت شما شبیه نقاشی به نظر برسد، بنابراین لازم است این آرایش را روی صورت خود ثابت کنید و برای این کار می توانید از اسپری تنظیم کننده استفاده کنید. این اسپری یا فیکساتور آرایش شما را روی پوست تثبیت می کند و از ساییدگی آن جلوگیری می کند.

• کرم پودر را روی تمام پوست بمالید

خانم ها حداقل یک بار پس از استفاده از کرم پودر با صورت سفید و گچی مواجه شده اند. این وضعیت نتیجه تنبلی در پخش کامل کرم روی پوست است. در چنین شرایطی می توانید از اسفنج آرایشی استفاده کنید و تمام خطوط و رگه های کرم را صاف کنید. بهتر است مخلوط کردن کرم را از مرکز صورت شروع کنید. سپس به طرف صورت خود حرکت دهید تا کرم کمتر در لبه ها جمع شود.

• روغن های صورت در جلوگیری از ساییده شدن کرم پودرها نقش دارند

زیرا خشکی پوست یکی از دلایل استفاده از کرم پودر صورت است. یک راه حل سریع این است که چند قطره روغن صورت را پشت دست خود بریزید و از یک اسفنج آرایشی برای ماساژ روغن روی صورت خود به خصوص در مناطق خشک استفاده کنید. اما اگر پوست چرب دارید. پودر سفت کننده باید با اسپری سفت کننده جایگزین شود تا از ساییده شدن پودر از روی کرم جلوگیری شود.

• استفاده از کرم پودر برای نواحی چروکیده کار را خراب می کند

برخی احساس می کنند که خطوط و چین و چروک های ظریف را می توان با آرایش های جسورانه تر پوشاند. اما در واقع برعکس است. بنابراین بهتر است چین و چروک صورت را از بین ببرید و با اسفنج آرایشی به آرامی روی صورت خود کرم پودر بزنید و پس از اتمام آرایش از کرم پودر باقی مانده روی اسفنج کم کم در این نواحی استفاده کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از ساییده شدن کرم پودر است.

• از پرایمر سایه چشم در چین استفاده کنید

نحوه عملکرد این نوع پرایمر به این صورت است که خطوط پوست و خطوط اطراف چشم را محو می کند. ابتدا مقدار کمی کرم دور چشم را روی نواحی چین و چروک که تمیز و مرطوب شده اند استفاده کنید. سپس از کمی پودر ثابت و سپس کرم پودر، کانسیلر و سایر لوازم آرایش استفاده کنید. در نهایت با اسپری فیکساتور کار را تمام کنید.

• پرایمر را با کرم پودر مخلوط کنید

همه پرایمرها یکسان نیستند. بنابراین باید در انتخاب محصول مناسب دقت کنید. طبق تحقیقات، پرایمرهایی که از سیلیس استفاده می کنند باید با پودر سیلیس یا پرایمر ساده تری بر پایه آب استفاده شوند.

• در آرایش نباید عجله کرد

استفاده از کرم پودر با عجله به صورت هیچ اثری جز سایش ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید آرایشتان آسیب نبیند و می‌خواهید چیزی ماندگار باشد، صبور باشید و از کرم پودر استفاده کنید. بنابراین توصیه می شود حداقل 5 تا 7 دقیقه قبل از آرایش از کرم مرطوب کننده یا روغن صورت استفاده کنید. این به این دلیل است که مدتی طول می کشد تا کرم مرطوب کننده به پوست برسد.

• در انتخاب کرم خوب دقت کنید

خرید کرم پودر با رنگ نامناسب رایج ترین اشتباهی است که خانم ها مرتکب می شوند. در واقع قبل از خرید کرم پودر باید رنگ پوست خود را به خوبی درک کنید، زیرا استفاده از کرم رنگ نامناسب باعث لکه شدن کرم پودر روی صورت شما می شود. برای انجام این کار، فقط باید مدتی را در یک فروشگاه لوازم آرایشی بگذرانید و چند رنگ را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک به پوست شما می آید. همچنین از محصولات آرایشی مناسب برای جلوگیری از مالیدن کرم و پودر روی صورت استفاده کنید. بهترین راه برای پخش کرم پودر استفاده از مداد زیبایی و اسفنج آرایشی است، بنابراین نتیجه طبیعی تر و پوستی صاف و گلگون است.


متن کامل مقاله را بخوانید: https://moorashin.com/product/کرم-پودر-مات-۲۴ساعته-بورژوا-bourjois-air-mat-foundation/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.