در مورد همه صحبت کنید

۴,۵۶۵ بازديد


گاهی اوقات مواردی مانند اخبار، رادیو، کتاب های صوتی، تیزر و ... صدای فرد خوب است و در مواقع نیاز مخاطب را جذب می کند. موضوع مقاله ما نیز این است که چه چیزی را پخش کنید و چگونه می توانید وارد این کار شوید.

همه چیز در مورد صحبت کردن است

صدا و سیما شغل و واژه ای است که حدود هفتاد سال پیش وارد فرهنگ ایرانی شد. یعنی از زمانی که رادیو تأسیس شد و مردم از طریق آن از اخبار و امور کشور مطلع شدند. پیش از این کار به طرق مختلف مانند نقالی، قوالی، آواز، شعر و غیره صحبت می شد. و مردم در این زمینه ها فعال بودند. به طور کلی می توان گفت که گفتار به معنای انتقال صوتی مفاهیم و کلماتی است که به صورت نوشتاری یا به صورت شفاهی در ذهن انسان وجود دارد.

وظیفه انتشار چیست؟

سخنران فردی ماهری است که می تواند با مخاطب و هدف خود ارتباط برقرار کند و از کلمات مناسب و جالب برای رساندن پیام خود استفاده کند. گوینده باید از نحوه صحبت و قواعد خود آگاهی کامل داشته باشد و بین فعل و فاعل تمایز قائل شود و مخاطب را جذب کند. اسپیکینگ حرفه ای است که باید مهارت کافی برای درک ادبیات و نویسندگی داشته باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و از روش درست و صدای مناسب برای انتقال اطلاعات استفاده کند.

صحبت کردن فقط یک مهارت برای مجریان و سخنرانان نیست، بلکه هر فردی باید در زندگی شخصی خود این مهارت را داشته باشد تا بتواند در عین مودب ظاهر شدن، ارتباط خوبی برقرار کند و خوب صحبت کند. دلیل داشتن این مهارت این است که هر فردی شبانه روز با افراد مختلف صحبت می کند و طبیعی است

چگونه گوینده شویم؟

افرادی که به سخنرانی زهرا شیراحمدی در جمع علاقه دارند، اولین سوال این است که چگونه می توان یک سخنران عمومی شد؟ اولین قدم در اسپیکینگ داشتن صدا و گفتار خوب است زیرا در اسپیکینگ هدف اصلی جذب مخاطب و خسته نشدن است.

قدم بعدی این است که تکنیک صحبت کردن خود را تقویت کنید و بتوانید با قوانین خاص صحبت کنید و این مهارت را داشته باشید. فردی که قصد دارد سخنران عمومی شود باید اعتماد به نفس کافی داشته باشد و همچنین فردی اجتماعی با مهارت های ارتباطی خوب باشد. اگر اعتماد شما به جامعه خوب باشد و بتوانید به راحتی با افراد جامعه صحبت کنید، قطعا صحبت شما خوب خواهد بود. اگر فردی ظاهری آراسته و مناسب داشته باشد، قطعا اعتماد به نفس او افزایش می یابد. همچنین اگر آماده کار باشید، اعتماد به نفس شما را بالا می برد.

انواع گفتار

کاربرد شغل دکترا افزایش یافته است، شاخه ها و مشاغل مختلفی در این زمینه وجود دارد، بنابراین می تواند انواع مختلفی داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

مجری برنامه های تلویزیونی و رادیویی

مجری برنامه های تلویزیونی و رادیویی

گزارشگر اخبار صدا و سیما

گزارشگر فوتبال و گزارشگر هواشناسی

دوبله و ترجمه فیلم به زبان خارجی

دوبله و ترجمه کارتون و انیمیشن

صداهای بازی کامپیوتری

برنامه های صوتی برای ماشین و رادیوهای خانگی

داستان نویسان برای کتاب های صوتی

پخش تیزر برای مضامین اضافی

روایت برای پادکست یا فیلم آموزشی یا مستند و گوینده زبان لری

آیا می توان درآمد حاصل از صداگذاری و دوبله را مشخص کرد؟

درآمدی که ما در مورد آن صحبت می کنیم به چند چیز بستگی دارد، بنابراین نمی توان قیمت خاصی را ذکر کرد. درآمد گوینده به نوع صدا، زمان صرف شده، تجربه و ... بستگی دارد. یک گوینده گزینه ها و مشاغل زیادی دارد که بسته به درآمد آنها متفاوت است. بنابراین با توجه به شعبه ای که گوینده در آن کار می کند و پروژه های مختلفی که انجام می دهد و ... میزان درآمد مشخص می شود. سایت هایی هم به کار صدا و سیما اختصاص داده شده است که از راه دور هم می توانند کار کنند و درآمدشان یکسان و به کاری که دریافت می کنند بستگی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.