افتتاح حساب بانکی در ترکیه

۳۷ بازديد

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید بدانید که افتتاح حساب بانکی در ترکیه یکی از مهم ترین مراحل زندگی، خرید آپارتمان، تحصیل، سرمایه گذاری یا کار در ترکیه است. به طور کلی، در هر کشوری که می روید و می خواهید برای مدت طولانی در آنجا زندگی کنید، باید کمک مالی دریافت کنید و از خدمات بانکی استفاده کنید. هر کشوری قوانین خاص خود را برای افتتاح حساب دارد و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله از GO2TR به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید تا بتوانید خودتان حساب بانکی در ترکیه باز کنید. برای افتتاح حساب با موسسه مهاجرتی شاهان همراه باشید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای اتباع خارجی

اتباع خارجی دارای مجوز کار در ترکیه یا ساکنان ترکیه که دارای شماره هویت خارجی معتبر هستند می توانند بدون محدودیت به بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و حساب بانکی باز کنند. علاوه بر این امکان افتتاح حساب بانکی به صورت آنلاین از طریق سایت های رسمی بانک های ترکیه وجود دارد و محدودیتی در انتخاب افتتاح حساب بانکی یا بانکی وجود ندارد. همچنین کسانی که در ترکیه کار یا زندگی نمی کنند نیز می توانند در ترکیه حساب بانکی باز کنند.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه شامل موارد زیر است.

اصل پاسپورت

کارت اقامت دائم (Kimlik Card)

مالیات مالیات

سیم کارت ترکیه

دلایل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

زمانی که خارجی ها به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت به ترکیه می گیرند، نیاز به مکانی مطمئن برای نگهداری وسایل و به خصوص پول دارند. تمامی کسانی که از طریق خرید ملک در ترکیه و یا ثبت شرکت در ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند باید در ترکیه حساب باز کنند تا بتوانند به راحتی امور مالی خود را مدیریت کنند و از امنیت سرمایه خود مطمئن باشند. به عبارت دیگر، تمامی خارجیانی که در ترکیه هستند و یا شهروندان ترکیه هستند و همچنین تمامی شرکت ها در ترکیه برای راه اندازی کسب و کار و انجام عملیات مالی خود مانند تراکنش های پولی، سپرده گذاری سهام باید در ترکیه حساب بانکی باز کنند. سرمایه و غیره صاحبان مشاغل باید قبل از ثبت کسب و کار یا ایجاد یک تجارت، یک حساب بانکی در ترکیه باز کنند.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه عبارتند از:

اصل پاسپورت

کارت اقامت ترکیه (کارت کوملیک)

چی؟

سیم کارت ترکیه

دلایل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

اگر یک خارجی به هر دلیلی مهاجرت به ترکیه را انتخاب کند، به مکانی مطمئن برای نگهداری دارایی‌های خود، به‌ویژه پول خود نیاز دارد. هر فردی که با خرید ملک در ترکیه یا ثبت شرکت در ترکیه به این کشور مهاجرت می کند باید در ترکیه حساب کاربری داشته باشد تا بتواند به راحتی امور مالی خود را مدیریت کند و از امنیت سرمایه خود اطمینان حاصل کند. به عبارت دیگر کلیه اتباع خارجی و یا اتباع ترکیه مقیم ترکیه و همچنین کلیه شرکت های ترکیه ای برای شروع تجارت و انجام فعالیت های مالی مانند تراکنش های مالی ملزم به افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند. صاحبان مشاغلی که مایل به واریز سرمایه و غیره هستند. قبل از ثبت شرکت یا راه اندازی کسب و کار باید یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید.

شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای اتباع خارجی

کلیه اشخاص حقوقی و غیرحقوقی دارای اقامت ترکیه می توانند به راحتی در ترکیه حساب باز کرده و سرمایه خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند. جالب است بدانید که به دلیل جنگ های شرق، نیمی از پایتخت های کشورهای عربی به ترکیه منتقل شد و این نشریه از امنیت بانک های ترکیه خبر می دهد.

مزیت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه مزایای خود را دارد. اساسا ترکیه نزدیک ترین کشور به ایران است که در آن می توانید مستر کارت و ویزا کارت دریافت کنید. همچنین با این دو کارت می توانید به راحتی از بهترین سایت های خارج از کشور خرید کرده و مستقیماً به کشورهای اروپایی متصل شوید.

یکی دیگر از مزایای مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه، ارتباط مستقیم با کشورهای اروپایی و آمریکایی است. البته می توانید مستقیما پول دریافت کنید و به کشورهای دیگر پول ارسال کنید.

نحوه افتتاح حساب در ترکیه

اگر مقیم دائم ترکیه هستید، باید آدرس محل سکونت خود را در فرم افتتاح حساب بانکی ذکر کنید. اما اگر به صورت دائم در ترکیه حضور ندارید، بهترین راه حل این است که آدرس منزل دوستان و آشنایان خود را یادداشت کنید.

در بحث افتتاح حساب بانکی در ترکیه، «کد مالیاتی» شما مهم است. اگر کد مالیاتی ندارید به وزارت دارایی ترکیه مراجعه کنید و بدون معطلی کد خود را دریافت کنید. خبر خوب این است که وزارت خزانه داری برای ارائه این کد هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کند و همه خارجی ها باید این کد را هنگام درخواست حساب بانکی دریافت کنند.

همانطور که می دانید کپی اصلی پاسپورت شما بسیار مهم است و هنگام افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید آن را تحویل دهید.

ورود اخیر شما به ترکیه نیز برای مدیر بانک مهم است. سپس آخرین مهر تایید ثبت نام خود را به آنها نشان دهید.

سپس مراحل افتتاح حساب در ترکیه را طی خواهید کرد. و باید یک حساب به لیر، دلار یا یورو باز کنید.

پس از افتتاح حساب می توانید در بورس ترکیه و بورس جهانی نیز سرمایه گذاری کنید.

در مرحله آخر برای اینکه بتوانید از خدمات موبایل بانک ترکیه استفاده کنید نیاز به خرید سیم کارت ترکیه و استفاده از آن برای خدمات بانکی دارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.