ساده ترین راه برای مهاجرت به ترکیه

۳۴ بازديد


مهاجرت از طریق استخدام ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه محسوب می شود. با توجه به گران بودن شهریه دانشگاه خصوصی در ترکیه، نمی توانم بگویم که رفتن به آنجا ارزان است. اما پس از کار می توان گفت که مهاجرت تحصیلی نیز یکی از ارزان ترین راه های مهاجرت به ترکیه است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مورد این دو روش مهاجرتی که ارزان ترین هستند صحبت کنیم. لطفا توجه داشته باشید که اگر می خواهید به ترکیه بروید باید مدارک خود را تغییر دهید. خدمات ترجمه ساترا بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات ترجمه قابل اعتماد و با کیفیت را ارائه می دهد.

ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه

در این مقاله موسسه مهاجرتی شاهان قصد داریم شما را با دو روش مهاجرتی آشنا کنیم که هر کدام ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه محسوب می شوند.

مهاجرت تحصیلی

ترکیه یکی از کشورهایی است که اقتصاد آن به سرعت در حال رشد است. هزینه تحصیل در ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بدون مقایسه کیفیت آموزشی بسیار پایین است. بنابراین می توان گفت با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه ارزان ترین راه را برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کرده اید. دولت ترکیه نیز بورسیه های زیادی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. این بورسیه نه تنها شهریه دانشگاه را پوشش می دهد، بلکه شامل هزینه های اقامت، بیمه و سفر نیز می شود. این کشور به تدریج تعداد دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه را افزایش می دهد. اگر به زبان ترکی تسلط ندارید، می توانید در یکی از دانشگاه هایی که دوره های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می دهند ثبت نام کنید.

تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی گران نیست. شهریه دانشگاه به نوع دانشگاه و همچنین رشته ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی است. به طور متوسط، می توانید انتظار داشته باشید که شهریه های دانشگاه به شرح زیر باشد:

لیسانس زبان انگلیسی: 3500 تا 12000 لیره برای هر سال تحصیلی

دیپلم زبان ترکی: 1860 تا 6000 لیر ترکیه برای هر سال تحصیلی

مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی: 4500 تا 7000 لیر در سال تحصیلی

مدرک لیسانس ترکی: 2300 تا 5000 لیر ترکیه در هر سال تحصیلی

سایر هزینه های زندگی در ترکیه

سایر هزینه های زندگی در ترکیه به صورت ماهانه: 2700 الی 3900 لیر

قیمت کتاب در هفته: 775 تا 1200 لیر

بیمه سلامت سالیانه: 310-550 لیر.

مهاجرت کاری به ترکیه

همه شهروندان سایر کشورها به جز شهروندان قبرس شمالی برای کار در ترکیه نیاز به مجوز کار دارند. این روش ارزان ترین راه به ترکیه محسوب می شود زیرا می توانید با یافتن کار در ترکیه با کمترین قیمت به این کشور مهاجرت کنید. روند درخواست ویزای کار ترکیه با روند درخواست سایر ویزاهای ترکیه کمی متفاوت است. دو نوع فرآیند درخواست ویزای کار ترکیه وجود دارد: کارفرما و متقاضی کار.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید ویزای کار ترکیه بگیرید باید پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری داشته باشید. بدون استخدام در ترکیه نمی توانید برای ویزای کار اقدام کنید.

کجا و چگونه ثبت نام کنیم؟

به محض دریافت پیشنهاد کار برای کار در ترکیه، باید برای ویزای کار ترکیه اقدام کنید. با این حال، اولین زمانی که می توانید برای ویزای کار درخواست دهید، دو ماه قبل از تاریخ ورود به ترکیه است.

برای شروع، باید فایل درخواست را به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارسال کنید. ظرف ده روز پس از درخواست برای ویزای کار، کارجو باید مدارک مورد نیاز خاصی را به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارسال کند. اگر کارفرمای شما مدارک شما را به موقع ارائه ندهد، درخواست ویزای کاری شما به دلیل ناقص بودن مدارک رد خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار ترکیه

برای درخواست ویزای کار ترکیه که ما آن را راهی ارزان برای مهاجرت به ترکیه می دانیم به مدارک زیر نیاز دارید:

تکمیل فرم درخواست ویزای کار ترکیه.

پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه پس از ورود به ترکیه اعتبار داشته باشد.

هیچ گواهی سابقه کیفری وجود ندارد که ثابت کند متقاضی کار تاکنون جرمی مرتکب نشده است.

یک پیشنهاد شغلی رسمی یا قرارداد با اطلاعات مربوط به موقعیت شغلی مانند حقوق ماهانه و ساعات کار.

کپی مدرک.

ریز نمرات رسمی مدرک.

بیمه درمانی که کل اقامت شما در ترکیه را پوشش می دهد.

کپی قرارداد اجاره مسکن یا مدرک اقامت در ترکیه.

اثبات وسیله ی امرار معاش: به این معنی که کارجو باید به مقامات ترکیه مدرکی ارائه دهد که حداقل 50 یورو برای امرار معاش روزانه دارند.

آخرین کلمه

با توضیحاتی که در این مقاله داده ایم می توان مهاجرت کاری را ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه دانست. از این طریق می توانید با کار در ترکیه و بدون پرداخت هزینه زیاد برای مهاجرت به ترکیه درآمد کسب کنید. اما قوانین استخدام نیروی خارجی در ترکیه بسیار سخت گیرانه است و ممکن است با موانع زیادی روبرو شوید. در صورت داشتن شرایط اخذ ویزای تحصیلی می توانید به ترکیه مهاجرت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.