در موسیقی درمانی چه اتفاقی می افتد؟

۸,۴۹۱ بازديد


به طور کلی، فعالیت های موسیقی درمانی بر اساس تعدادی از محورهای رایج از جمله خواندن، نواختن، ساخت موسیقی و بحث در مورد موسیقی و فعالیت های مرتبط است. تاکید موسیقی درمانی بر درمان و توانبخشی است. بسته به نوع مشکل بیمار و هدف درمان، نوع برنامه و فعالیت های موسیقی درمانی متفاوت خواهد بود. معمولاً در طول جلسات موسیقی درمانی گروه های کوچک تشکیل می شوند. وقتی مراجع و درمانگر رابطه متقابل و فعالی داشته باشند، مراجع آرامتر می شود و به تدریج تمایل دارد در محافل گروهی شرکت کند. به طور خلاصه شرکت در این جلسات به منظور ایجاد و تقویت مهارت های غیرموسیقی است و توجه بیشتری به اهداف درمانی می شود.

تعریف موسیقی درمانگر

موسیقی درمانگران متخصصانی هستند که در زمینه موسیقی درمانی آموزش دیده اند و در رشته موسیقی، روانشناسی و علوم رفتاری تحصیل کرده و دارای تجربه علمی و عملی مناسب در این زمینه هستند. موسیقی درمانگران مربیانی هستند که فعالیت های موسیقی را سازماندهی می کنند و سعی در برقراری روابط درمانی با مشتریان دارند. این رابطه مهم ترین شاخص فعالیت های یک موسیقی درمانگر است. موسیقی درمانگران باید از برنامه ریزی دقیق برای ایجاد برنامه ها و رویکردهای درمانی موثر برای مراجعان استفاده کنند.

فهرست روش های موسیقی درمانی

روش ها و تکنیک های زیادی در موسیقی درمانی استفاده می شود. تکنیک های مختلف این درمان عبارتند از: دانلود آهنگ خارجی

طبل

نوشتن متن آهنگ

خلق هنر از طریق موسیقی

آهنگساز تازه کار: ترانه سرا

آواز خواندن نوعی موسیقی درمانی است که می تواند شامل خواندن آهنگ در حین پخش موسیقی یا تغییر کامل آهنگ باشد. روش دوم موثرتر است. دلیل آن این است که مردم آهنگ ها را تغییر می دهند و آنها را با توجه به تجربیات و زندگی خود شخصی سازی می کنند.

نواختن سازهایی مانند پیانو یا گیتار را یاد بگیرید. برای دانلود آهنگ کلیک کنید.

گوش دادن به موسیقی

همراهی با موسیقی و ساز نواخته شده توسط نوازنده، مانند کف زدن یا دست گرفتن

رقصیدن با موسیقی و حرکات موزون یا غیر ریتمیک و ناخودآگاه

آواز خواندن با موسیقی

در مورد معنای یک آهنگ خاص بحث کنید یا احساساتی را که برمی انگیزد تقویت کنید

یادگیری تکنیک های آرام سازی را با کمک موسیقی شروع کنید، مانند آرام کردن ماهیچه ها با موسیقی و تنفس عمیق

ماهیت جهانی موسیقی نشان می دهد که موسیقی درمانی می تواند برای درمان مشکلات جسمی و روانی استفاده شود. ممکن است حتی زمانی که سایر درمان ها موثر واقع نشوند، موثر باشد. این به این دلیل است که موسیقی درمانی پاسخ هایی را ایجاد می کند که روی سایر فرآیندهای درمانی تأثیر می گذارد. موسیقی درمانی برای افرادی که نمی توانند احساسات خود را به صورت کلامی بیان کنند نیز موثر است. به این دلیل که موسیقی می تواند احساسات مثبت را برانگیزد و مراکز پاداش مغز را تحریک کند.

ابزاری عالی برای استفاده در موسیقی درمانی

سه ابزار زیر بیشترین استفاده را دارند و در موقعیت های مختلف بیشترین تاثیر را در روند موسیقی درمانی داشته اند:

گیتار: گیتار با در آغوش گرفتن و درگیر شدن کامل دستان فرد، می تواند هم برای نیمکره راست و چپ افراد و هم برای ارتباط آنها با یکدیگر موثر باشد.

Djembe یا طبل دستی. استفاده از یک طبل دستی کوچک، رابطه ای شاد و مثبت بین پزشک و مشتری ایجاد می کند. بیماران حتی می توانند طوری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که انگار در حال انجام یک بازی هستند. زیرا ساختن صداها و یادگیری ریتم های موسیقی روی طبل کار بسیار ساده ای است و مانند ضربه زدن به میز با دست است.

پیانو: پیانو یک ساز بزرگ، گران قیمت و تخصصی است که عمدتاً هنگام کار با گروه های بزرگ و به منظور آواز خواندن با هم استفاده می شود. این ساز به دلیل گستره صوتی بالا و وسیعی که دارد به راحتی با گروهی از بیماران همگام می شود. . اما در این فرآیند، موسیقی‌درمانگران باید مراقب باشند که موانع فیزیکی بین ساز و مشتری به حداقل برسد. یعنی مثلاً پشت پیانو نشستن.

چرا موسیقی درمانی مفید است؟

یکی از بنیانگذاران اصلی موسیقی درمانی، گاستون تأکید می کند که موسیقی یک رفتار انسانی است. نه تنها به این دلیل که انسان آن را ایجاد می کند، بلکه به این دلیل که رابطه خود را با آن ایجاد می کند. گاستون ریشه های اولیه استفاده از موسیقی را در سه اصل دنبال کرد:

- ایجاد یا به روز رسانی مخاطبین شخصی

- بهبود حس ارزش در هنگام گلدهی

- برای کسب انرژی و نظم یافتن از ریتم و ریتمیک استفاده کنید

به گفته گاستین، موسیقی یک پدیده واقعی است که در بعد زمانی رخ می دهد و نیاز به توجه لحظه به لحظه فرد دارد. در موسیقی، ویژگی‌های ذاتی خاصی وجود دارد که رفتارهای خاصی را مستلزم، مجاز، برانگیختن و برانگیختن آنها می‌کند. توالی و ساختار موسیقی، به ویژه ریتم آن، می تواند به شکل گیری درک شخصی از جهان کمک کند. از آنجایی که موسیقی دارای کیفیت مثبت و لذت بخشی و توانایی آن در برقراری ارتباط است، اغلب انگیزه ای برای پیوستن به یک گروه و همچنین ارتباط با دیگران ایجاد می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.