چرا باید یک مقاله را توضیح دهیم؟

۱۳ بازديد


پارافرز معمولا به دلایل مختلف انجام می شود. جالب اینجاست که برخی از دانش آموزان برای درک بهتر مطالب از این تعریف استفاده می کنند، اما خودشان آن را نمی دانند! بنابراین، ما موارد زیر را به عنوان مهم ترین علل پارافرز شناسایی می کنیم:

محتوا به اندازه کافی و عمیق درک می شود

هانا ساتا

اطلاعات مفید را پخش کنید

تفاوت بین "پارافراسی" و "نقل قول" چیست؟

وقتی نقل قول می کنید، مستقیماً چیزی را از موضوع تکرار می کنید. در نقل قول، مهم است که اطلاعات خاص همانطور که هست منتقل شود. اما درک شخصی در تفسیر دخیل است و روش نگارش آن با متن اصلی کاملاً متفاوت است. توجه داشته باشید که نقل قول بیش از حد در مقاله به سرقت ادبی نزدیک است و نشان می دهد که فرد برای نوشتن انشا برای بیان مطالب به زبان خود تنبل است.

چگونه یک متن را ترجمه می کنید؟

اکنون که فهمیدیم یک قطعه چیست، چه تفاوتی با یک "گزاره" دارد و چرا آن را می سازیم، باید ببینیم چگونه می توانیم آن را بسازیم. در ادامه به بررسی نحوه صحیح تعریف و نحوه انجام آن می پردازیم.

مرحله 1: متنی را که می خواهید ترجمه کنید چندین بار بخوانید

اولین قدم در بازنویسی، درک کامل پاراگرافی است که در حال بازنویسی آن هستید. بنابراین، شما باید با دقت مطالعه کنید. گاهی لازم است پاراگراف قبلی و بعدی را بخوانید تا چیزی را از دست ندهید.

مرحله 2: ذخیره کنید

پس از مطالعه دقیق مقاله باید به چند نکته، اصول یا مفاهیم مهم برسید. به عنوان مثال، یک پاراگراف ممکن است به «پرونده های قتل درجه یک در دادگاه های آلمان و چندین پرونده حقوقی دیگر» اشاره کند.

اکنون، بسته به هدف خود، می توانید انتخاب کنید که فقط نمونه ها را نشان دهید و نمونه ها را نادیده بگیرید. در این مورد، نمونه ها باید با فونت های مختلف ترکیب شوند. این مثال ها باید هنگام نوشتن مقاله خود به عنوان مرجع متن خود در نظر گرفته شوند.

مرحله 3: شروع به نوشتن کنید

پس از یادداشت برداری، نوبت به نوشتن پاراگراف به زبان خود بدون نگاه کردن به متن اصلی و تکیه بر یادداشت ها و تحقیقات خود می رسد.

مرحله 4: مقایسه و تکرار

پس از نوشتن متن، شروع به مقایسه آن با متن اصلی کنید. اگر فکر می کنید شباهت های زیادی وجود دارد، بازتاب را با دنبال کردن مراحل بالا گسترش دهید. در نهایت از مخاطب بخواهید درک خود را از متن شما بیان کند. اگر می خواهید به او بگویید که این شخص را درک می کنید، کار خوبی انجام داده اید. یک نکته بسیار مهم! فراموش نکنید که مقاله اصلی را در مقالات مکتوب و آنلاین ذکر کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.