برنامه مه پاشی مرغداری

۲,۸۲۸ بازديد


طیور یکی از حساس ترین مناطق به دما است و همواره بر کنترل دما و برقراری تعادل محیطی تاکید زیادی می شود. در چنین محیط هایی ضمن اینکه هواگیری مستقیم و تهویه مناسب ضروری است، از طرفی حفظ تعادل دما شرط حفظ حیات طیور می باشد. بنابراین بهترین گزینه برای این کار، سمپاش مرغداری است که می تواند از ویژگی های منحصر به فرد مختلفی بهره مند شود. این مقاله شما را با سمپاش ها و عملکرد آنها از جمله زمان تنظیم رطوبت در مرغداری آشنا می کند.

درخت چیست

نبولایزر مه یکی از وسایل خنک سازی محیط با آب است. در ابتدای امر ممکن است این دستگاه از نظر عملکرد شبیه به یک کولر باشد. اما خود مه پاش مجموعه ای مجزا و کاملا منحصر به فرد است که با پاشیدن شبنم و قطرات ریز آب برای خنک سازی محیط استفاده می شود.

مه پاش ها انواع مختلفی دارند که در محیط های مختلف مانند حیاط خلوت، باغ ها، پارک ها و دامداری ها و مرغداری ها مورد استفاده قرار می گیرند. مه پاش های طیور را باید یکی از مهمترین تجهیزات و ابزار در این محیط دانست. که وظیفه کنترل رطوبت در مرغداری را بر عهده دارد

دلایل استفاده از مه پاش در مرغداری

از آنجایی که جوجه ها به افزایش دما حساس هستند، مه مرغ باید به عنوان یک ابزار مهم برای حفظ سلامت، شادابی و بقای جوجه ها در مرغداری در نظر گرفته شود. عدم تعادل دما در محیط می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی مانند آلودگی، بیماری، استرس و اضطراب در پرندگان شود.

علاوه بر این، مه پاش به دلیل عملکرد خاص و عالی خود می تواند برای کاهش گرد و غبار در محیط، حذف بوی نامطبوع از مرغداری ها، کاهش دمای بدن پرندگان و ارائه ده ها مزیت و عملکرد دیگر مفید باشد. از این رو سال هاست که وزارت بهداشت و سازمان های مرتبط نه تنها به استفاده از محصولات ضد مه توجه ویژه ای داشته اند، بلکه الزامات قانونی را برای این امر در نظر گرفته اند.

کاربرد و کارایی مه در مرغداری

مه پاش مرغ در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. اکثر این دستگاه ها از نظر ظاهر، عملکرد و قابلیت های جانبی اشتراکات زیادی دارند. با این حال برخی از آن ها به توانایی های خاص و منحصر به فردی نیز مجهز هستند که در ادامه به تعدادی از جالب ترین آن ها اشاره می کنیم. https://it-planet.ir/58700
زمان و زمان

در بسیاری از مرغداری ها در ساعات خاصی از روز دمای هوا بسیار بالاست که می تواند خطر بروز مشکلات فوق را افزایش دهد. به همین دلیل برخی از مدل های رده بالای این مه پاش ها مجهز به تایمر خودکار هستند که در ساعات خاصی از روز مثلاً ساعت 12 شروع به کار می کند.

این ویژگی جوجه کشی به شما کمک می کند تا دمای اتاق را متعادل کنید و از استرس و درگیری بین پرندگان، بدون نیاز به فعالیت شخصی و تنظیم دستی جلوگیری کنید.

سرعت های مختلف برای بازی

در برخی محیط‌ها، مانند مزرعه قارچ، مستر باید آب را به قطرات ریز تبدیل کند که حالتی شبیه بخار سرد به خود بگیرد. هر گونه توزیع مستقیم آب، حتی به صورت قطره ای و به مقدار کم، می تواند به کیفیت نهایی قارچ آسیب رسانده و باعث تلفات قابل توجهی شود.

به همین دلیل، مدل های مه پاش پیشرفته مجهز به نازل های خاص و متفاوتی هستند که می توانند کوچکترین شکل را به قطرات آب بدهند تا به شخصیتی خنک و مه مانند دست پیدا کنند. این ویژگی در مکان هایی که پاشش آب به صورت قطرات کوچک خطر آسیب را به همراه دارد استفاده می شود.

دماسنج و مه بر اساس دمای محیط

تصور کنید با شرایطی مواجه شده اید که روال و برنامه خاصی برای افزایش و کاهش دما وجود ندارد و تایمر خودکار فعالیت نمی تواند دقیقا به نیازهای شما پاسخ دهد. در چنین شرایطی مرغداری میستر می تواند با کمک دماسنج لحظه کارکرد خود را تنظیم کند.

در این حالت زمانی که دما از حد مجاز فراتر رفت، دماسنج مه آن را حس کرده و برای جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی به طور خودکار کار خود را شروع می کند.

اخرین حرف

مه را باید ابزاری مهم و کاربردی به خصوص در مرغداری ها دانست. این وسیله مفید و کاربردی به تنظیم رطوبت مرغداری شما و کاهش مشکلات ناشی از افزایش دما کمک می کند. علاوه بر موارد ذکر شده، شایان ذکر است گروه بازرگانی آب نیرو ارائه دهنده انواع ابزارآلات صنعتی در صنعت آب و فاضلاب می باشد.

از جمله محصولات مهم عرضه شده در فروشگاه آب نیرو، باید به انواع مرغی که با توجه به نیاز و معیارهای خاص شما موجود است اشاره کنید. انواع لوازم جانبی نیز برای این مه ها در نظر گرفته شده است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مجموعه به آدرس abniro.com مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.