آیا قبرس شمالی به ویزای الکترونیکی نیاز دارد؟

۷۹ بازديد


اگر می خواهید بدانید که آیا قبرس شمالی نیاز به ویزا دارد یا خیر، با ما همراه باشید. قبرس شمالی در حال حاضر برای مسافرانی که وارد این کشور می شوند ویزای فرودگاهی صادر می کند. این ویزا حداقل یک هفته و حداکثر سه ماه است.

چرا قبرس شمالی یورومای بهترین مقصد برای شماست؟

یک: نیازی به اخذ ویزا نیست، در بدو ورود به قبرس ویزای فرودگاهی برای شما صادر می شود. (در واقع طبق نقل قول اخیر از منابع رسمی، افراد باید قبل از ورود به صورت آنلاین اقدام کنند و سپس ویزای تایید شده را وارد کنند).

دو: فاصله جغرافیایی این جزیره تا ایران بسیار کم است و امکان سفر به ایران بسیار آسان است. همچنین با ساخت فرودگاه جدید ارژن به زودی شاهد پروازهای مستقیم ایران به قبرس شمالی و بالعکس خواهیم بود.

سه: هزینه زندگی به لیر است که برای هموطنان بسیار مقرون به صرفه است. این در حالی است که اکثر مشاغل درآمدی به دلار و پوند دارند (کار در زمینه املاک و همچنین کار در کازینو و هتل)، بقیه مشاغل با درآمد پوند است. و حقوق پایه در قبرس شمالی هنوز تقریباً دو برابر حقوق پایه در ترکیه است. و این در حالی است که واحد پول اصلی هر دو کشور لیر است.

ویزای فرودگاهی قبرس

قبرس شمالی به دلایل امنیتی تحت هیچ شرایطی برای کشورهای خاصی ویزا صادر نمی کند. سایر کشورها در بدو ورود به فرودگاه پس از بررسی اولیه توسط پلیس فرودگاه نیاز به ویزای فرودگاهی دارند. لازم به ذکر است پلیس می تواند پس از تحقیقات اولیه از ورود مسافران امتناع کند. موارد زیادی وجود داشته که از ورود مسافران صرفاً به دلیل مشکوک شدن پلیس منع شده است.

هدف از این اقدامات شدید حفاظت از امنیت داخلی قبرس شمالی و جلوگیری از ورود پناهجویان از قبرس جنوبی به یونان و شمال اروپا است.

ورود کدام ملیت ها به قبرس شمالی ممنوع است؟

افغانستان - سوریه - چین - کشورهای آفریقایی به جز آفریقای جنوبی و کشورهای در حال جنگ، اجازه ورود به قبرس شمالی را ندارند مگر اینکه دارای بورسیه تحصیلی و پذیرش از دانشگاه دولتی قبرس باشند. دارندگان پاسپورت این کشورها مجاز به خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. یعنی هر چقدر هم که بخواهند سرمایه وارد این کشور شود، دولت به آنها اجازه نمی دهد.

شرایط ویزای قبرس

همانطور که در بالا ذکر شد، ویزای این کشورها همچنان برای افرادی صادر می شود که شرایط لازم را در فرودگاه داشته باشند. اما ویزای قبرس شمالی به زودی به ویزای الکترونیکی تبدیل خواهد شد. به این ترتیب متقاضیان سفر به این کشور باید مدارک لازم را به صورت آنلاین در پورتال پلیس مهاجرت قبرس شمالی بارگذاری کنند و منتظر صدور ویزا باشند. اگر ویزا بگیرند می توانند بلیط بگیرند و وارد کشور شوند.

به طور کلی ویزا در چهار دسته صادر می شود:

1) دانش آموزان: دانشجویان باید در هنگام ورود مدارک تحصیلی به همراه داشته باشند. کارت دانشجویی برای دانشجویان قدیمی و نامه پذیرش نهایی برای دانشجویان جدیدالورود الزامی است. دانشجویان جدیدالورود باید بلیط رفت و برگشت با یا بدون تاریخ پایان ترم داشته باشند. دلیل این سختی برای دانشجویان ترم اول این است که افراد پس از دریافت پذیرش وارد کشور شده و سپس به پناهندگی یا کار غیرقانونی می روند.

2) گردشگران کسانی که برای تفریح ​​و بازدید از این کشور زیبا قصد سفر به قبرس شمالی را دارند باید از قبل بلیط رفت و برگشت تهیه کنند. همچنین باید به نحوی ثابت کنند که در طول سفر جایی برای اقامت دارند. اگر در قبرس آشنا دارید باید کارت اقامت و مدارک اقامت آن شخص را ارائه دهید، اگر در قبرس آشنایی ندارید باید رزرو هتل خود را به پلیس فرودگاه ارائه دهید. ویزای فرودگاهی در روز صدور بلیط رفت و برگشت برای مسافران صادر می شود. حداکثر مدت زمان این نوع ویزا یک ماه می باشد.

3) مالکین: افرادی که دارای سند یا قرارداد واحد مسکونی در قبرس شمالی هستند می توانند به راحتی ویزا دریافت کرده و وارد کشور شوند. مدت زمان این ویزا حداقل یک ماه و حداکثر سه ماه می باشد. البته کسانی که از طریق املاک تسویه حساب می کنند نیازی به ویزا ندارند و می توانند چندین بار وارد کشور شوند. اما اگر شخصی ملکی داشته باشد و اقامت برایش مهم نباشد، می تواند بدون محدودیت به قبرس شمالی سفر کند و ویزای طولانی مدت بگیرد. همانطور که گفته شد این ویزا تا سه ماه بدون پرداخت قابل تمدید است. اگر مالک قصد دارد بیش از سه ماه در قبرس شمالی بماند، اجازه اقامت لازم است. اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک یک تا دو ماه زمان می برد. برای سه سال اول سالانه، از سال سوم تا پنجم هر دو سال یکبار و در سال پنجم دائمی خواهد بود (کارت اقامت هر 5 سال یکبار تمدید می شود).

4) کارمندان یا صاحبان مشاغل: افرادی که در قبرس شمالی کسب و کار تاسیس کرده اند یا در این کشور شاغل هستند بدون هیچ بازرسی وارد کشور می شوند. این افراد باید مدارک شغلی و کارت اقامت خود را به همراه داشته باشند.

تمدید ویزای قبرس

اگر توریستی بخواهد ویزای یک ماهه خود را تمدید کند باید با مدارک ثابت کند که دلیلی برای تمدید سفر خود دارد. در این صورت ویزای یک ماهه تا سه ماه قابل تمدید است. این فرآیند فقط در اداره مهاجرت قبرس شمالی در پایتخت لفکوشا موجود است. ادارات پلیس مهاجرت در شهرهای دیگر این را اجرا نمی کنند. افراد دارای اقوام درجه یک در قبرس شمالی معمولاً می توانند ویزای توریستی خود را تا سه ماه با شانس تمدید کنند.

جریمه اقامت غیرقانونی بدون ویزا

آیا قبرس شمالی ویزا می خواهد؟ در صورت اقامت بدون ویزا، باید هزینه روزانه را پرداخت کنید. قبض فعلی حدود 400 لیر ترکیه در روز است. در صورت عدم پرداخت این هزینه، ورود شما رد خواهد شد. برای رفع این مشکلات لازم است به صورت حضوری به اداره مهاجرت قبرس شمالی در لفکوشا مراجعه کنید. هزینه را می توان در فرودگاه نیز پرداخت کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.