اجاق گاز بخریم یا اجاق گاز با مبلمان؟

۳,۶۸۵ بازديد


اجاق گاز بخرم یا اجاق گاز آماده؟ این سوالات از رایج ترین سوالاتی است که هنگام خرید لوازم آشپزخانه مطرح می شود. همه انواع گازها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

اجاق گاز صفحه ای یا اجاق گاز مبله؟

بسیاری از مردم هنگام خرید اجاق گاز سردرگم می شوند. به همین دلیل، تصمیم گیری در مورد خرید یک اجاق گاز تخت یا اجاق گاز توکار دشوار خواهد بود، زیرا شما مزایا و معایب این دو را نمی دانید.

نمی توان گفت کدام مزایا یا معایب بیشتری دارد، زیرا هر کدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارند. خوب است بدانید که مدل های دیگری از اجاق گاز نیز وجود دارد، اما این دو از محبوب ترین ها هستند.

هنگام خرید اجاق گاز باید بسیار مراقب باشید و زمان زیادی را صرف کنید زیرا یک محصول روزانه است. کیفیت بالای دستگاه بسیار مهم است و باید مطابق با نیاز شما از امکانات مناسبی برخوردار باشد.

اگر به دنبال خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز رومیزی نیستید. این می تواند مشکلات زیادی را در آینده  برای سرویس اجاق گاز مبله بوش ایجاد کند.

با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی در مورد اجاق گاز یا اجاق گازی نصب شده به دست آورید. ما در مورد مزایا و معایب هر یک از آنها به طور کامل و مفصل برای شما صحبت کرده ایم. امیدواریم در روند خرید اجاق گاز کمک زیادی به شما کرده باشیم.

کدام اجاق گاز بخریم؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، مقایسه این دو مدل بسیار دشوار و دشوار است. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که ممکن است با برخی از نیازهای شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اجاق گازهای تخت زیباتر و مدرن تر هستند، اما اجاق گازهای مبله بهتر عمل می کنند. در این صورت، اجاق گاز توسط کسانی که زیبایی را در اولویت قرار می دهند انتخاب می کنند.

به طور کلی اگر قصد آشپزی با اجاق گاز را به طور مداوم، روزانه و حرفه ای دارید؛ باید اجاق گازی انتخاب کنید که دارای فر و گریل باشد. با این نوع اجاق گاز می توانید انواع غذا یا دسر را تهیه کنید. اگر از اجاق گاز جز آتش انتظار دیگری ندارید. اجاق گاز بگیر خوب است بدانید که قیمت اجاق گاز نسبت به مدل های دیگر کمتر است.

هنگام خرید بدانید که این دو مدل نه تنها از نظر زیبایی و کارایی با هم تفاوت دارند، بلکه عملکردهای متفاوتی نیز دارند. این نوع اجاق گازها باید بر اساس فاکتورهای جامع تری مورد مطالعه قرار گیرند تا در نهایت بهترین انتخاب و خرید انجام شود. فکر کنید این دستگاه در طول روز استفاده می شود. بنابراین برای خرید آن باید از قبل اطلاعات کسب کنید. نگران نباشید ما در ادامه این مقاله به تمامی ویژگی های این مدل پرداخته ایم.

نکات مهم قبل از خرید اجاق گاز

قبل از خرید هر نوع اجاق گاز باید به نکات زیر توجه کنید:

اندازه اجاق گاز

همانطور که می دانید؛ اندازه انژکتور گاز بسیار مهم است و تاثیر زیادی در تصمیم گیری خرید دارد. اندازه اجاق گاز باید متناسب با اندازه آشپزخانه و وسایل آن باشد. اگر قرار است از اجاق گاز در محلی استفاده شود که تعداد افراد کم و خانه کم باشد. بهترین انتخاب اجاق گاز صفحه ای است.

نوع اجاق گاز

انتخاب نوع اجاق گاز بسیار مهم است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

بهتر است بدانید اجاق گاز آشپزخانه دو نوع برقی یا گازی وجود دارد که نوع دوم پرکاربردتر است. اجاق های برقی گرمای زیادی می سوزانند که اصلا به صرفه نیست.

ایمنی اجاق گاز

اگر ایمنی و استانداردهای لازم را برای اجاق گاز خود نداشته باشید، ممکن است باعث آسیب شود. در کل حتما از فرهای گازی که دارای ترموکوپل هستند استفاده کنید. علاوه بر این وجود نور در کوره گازی موثر و کارآمد است.

برای آموزش تمیز کردن اجاق گاز این مقاله را بخوانید.

معایب و مزایای اجاق گاز

قبل از هر چیز خوب است بدانید که اجاق گازها 2 تا 6 شعله دارند و به صورت مستطیل، دایره و نیم دایره طراحی می شوند. مواد آنها معمولاً فولاد، شیشه نشکن یا فولاد و شیشه است.

در نهایت باید مزایا و معایب آن را جداگانه ارزیابی کرد تا دیدی روشن و جامع از ویژگی های آن داشته باشیم.

فواید

وزن مناسب و در نتیجه سهولت حمل و نقل یکی از منحصر به فردترین مزیت های اجاق گاز صفحه ای می باشد.

این گزینه بسیار مناسبی است تا فضای آشپزخانه شما با وجود اجاق گاز محدود یا کاهش پیدا نکند. این مدل نه تنها فضای آشپزخانه را بزرگتر می کند، بلکه کوچکتر هم نمی کند.

جالب است بدانید که آیا می شکند. تعمیر آن بسیار آسان و راحت خواهد بود با حداقل زمان و هزینه رفع خواهد شد طراحی متنوع، زیبا و نفیس آن یکی از مهم ترین ویژگی های آن است که دل همه را تسخیر می کند.

این بد است

نبود فر در این مدل بزرگترین ضعف یا مشکل آن است. اجاق گازها فر ندارند و فر باید جداگانه خریداری شود. یکی از معایب آسیب پذیری بیشتر این است که اجاق گاز ارائه می شود.

مزایا و معایب اجاق گاز

اجاق گاز مجهز، اجاق گازی است که معمولاً دارای 4 یا 5 شعله است و فاصله مناسب بین مشعل ها و تعداد آنها باعث سهولت پخت در این مدل می شود. آنها بیشتر در سایزهای 50-60-90 در بازار موجود هستند که برای سرآشپزهای حرفه ای در ترکیب با فر و جوجه گردان مناسب هستند.

خوب است بدانید که این نوع می تواند یک یا چند فر داشته باشد. در اجاق گاز دو فر می توانید دو وعده غذایی را همزمان تهیه کنید. آماده کردن چندین وعده غذایی به طور همزمان باعث می شود انرژی و زمان کمتری صرف شود.

در نهایت، مزایا و معایب این مدل گازی به شرح زیر است.

مزایای

در صورت نیاز و دوست داشتن فر، غذای سرخ شده درست کنید. بهتر است یک اجاق گاز نصب شده تهیه کنید. اگر مستاجر هستید یا می خواهید نقل مکان کنید، به این نکته توجه داشته باشید. می توانید اجاق گاز نصب شده را جابجا کنید، اما خیلی سنگین است. این اجاق گاز برای خانواده های پرجمعیت و آشپزخانه های بزرگ ایده آل است.

نقصان، ضرر

این نوع فضای زیادی را اشغال می کند و بسیار سنگین است و حمل آن را دشوار می کند.

عدم وجود انواع طرح و رنگ از دیگر معایب اجاق گازهای مجهز است. این یک نگاه بسیار ساده و اغلب باستانی است. به طور کلی برای استفاده منظم و پخت و پز سنگین و حرفه ای ها مناسب است.

مقایسه اجاق گاز تخت و مبله از نظر راندمان حرارتی و قدرت

در اجاق گاز مجهز حتی اگر شعله کامل را روشن کرده و از حداکثر حرارت استفاده کنیم. افت توزیع گاز مشکلی ندارد. در اجاق گاز صفحه ای، اگر همه شعله ها روشن باشند؛ راندمان حرارتی کاهش می یابد و با کاهش توزیع گاز مواجه هستیم. گاز به اجاق گاز نمی رسد و پخت و پز را تقریبا غیر ممکن می کند. در نتیجه اجاق گاز اجاق گاز از نظر بازده حرارتی بسیار بهتر از اجاق گاز اجاق گاز عمل می کند.

دوام یکی دیگر از عواملی است که هنگام خرید اجاق گاز باید به آن توجه کنید.

اجاق گاز صفحه ای قدرت کمتری نسبت به اجاق گاز عرضه شده دارد. هنگام مدل سازی برای صفحه نمایش، بیشتر به زیبایی و ظرافت شما توجه می شود تا قدرت شما. گاز عرضه شده استحکام مناسب و متناسب تری دارد. همچنین، از آنجایی که اجاق گازها حاوی شیشه هستند، استحکام آن بسیار کم است زیرا تنها با چند ضربه می تواند کاملاً بشکند.

در پایین

اگر به دنبال یک اجاق گاز خوب و کوچک هستید; اجاق گاز  نمایندگی بوش را انتخاب کنید. اگر قصد آشپزی روزانه و حرفه ای را دارید، اجاق گاز عالی را تهیه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.